شناسهٔ خبر: 143976 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در برنامه تلویزیونی میز اقتصاد اعلام کرد:

شتاب‌دهی به پروژه اتصال ریلی میان دو کشور ایران و عراق

افندی زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با ابراز امیدواری جهت شتاب‌دهی به پروژه اتصال ریلی میان دو کشور ایران و عراق گفت: با توجه به رویکرد جدید دولت عراق و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها میان وزیر راه و شهرسازی و همتای عراقی، انتظار می‌رود در انجام این پروژه تسریع شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در برنامه میز اقتصاد گفت: ابتدای امسال در کشور ایران تفاهم‌نامه خوبی بین وزیر راه و شهرسازی ایران و همتای ایشان در عراق منعقد شد.

افندی زاده افزود: در دولت جدید عراق رویکرد به سمت و سوی اتصال شبکه ریلی بود، بنابراین وزیر حمل و نقل عراق پس از حضور در ایران و ظرف ۱۰ ساعتی که در ایران بود تفاهم‌نامه اتصال شبکه ریلی را منعقد کرد.

وی ادامه داد: بودجه و سرمایه گذاری مصوبه هیئت دولت عراق حدود ۲۰۰ میلیون دلار پیش بینی شده و نشان‌دهنده آن است که به‌طور جدی پای کار آمده است.

افندی زاده در خاتمه ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با توجه به کلنگ زنی این پروژه توسط مقامات ایرانی و عراقی ان شاءالله شاهد سرعت گرفتن احداث این پروژه ریلی باشیم و پس از ۱۸ ماه یک شبکه متصل ریلی میان ایران و عراق داشته باشیم.