شناسهٔ خبر: 143981 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۰ درصد از زائران اربعین کشور توسط ناوگان جاده‌ای اصفهان اعزام شدند

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، معاون حمل‌ و نقل اداره‌ کُل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ۱۰۲ هزار و ۳۳۴ نفر معادل ۲۰ درصد از کل زائران کشور توسط ناوگان اتوبوسی استان اصفهان به سمت مرزهای چهارگانه اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، محمدعلی صلواتی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده در ماه‌های گذشته، پیگیری‌های راهداری و هماهنگی دستگاه‌های استان، تاکنون هیچ مشکلی در عرضه بلیت برای عزیمت زائران به مرزهای چهارگانه وجود نداشته‌ است.

وی اظهار کرد: زئرانی که قصد سفر از طریق ناوگان‌های عمومی را داشتند، توانسته‌اند بخوبی و سهولت از طریق سایت‌های اینترنتی مُجاز یا دفاتر شرکت‌های مسافری در پایانه‌های مسافربری اقدام به تهیه بلیت کنند.

معاون حمل‌ و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اصفهان ادامه داد: بیش از ۱۰۲ هزار و ۳۳۴ زائر از روز ۲۴ مرداد تا پایان روز جمعه ۱۰ شهریور بوسیله سه هزار و ۴۸۸ دستگاه اتوبوس به سمت مرزها عزیمت کردند که این رقم نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۷ درصد افزایش سفر و ۲۵ درصد افزایش مسافر داشته است.

وی با اشاره به اشتیاق اصفهانی‌ها برای سفر به عتبات عالیات از طریق مرز مهران ناظر به سهولت ادامه سفر در کشور عراق خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ درصد از اعزام‌های استان ما به مرز مهران، کمتر از هفت درصد به مرز شلمچه، کمتر از سه درصد به مرز چذابه و حدود یک درصد به مرز خُسروی بوده‌ است.

صلواتی تصریح کرد: ۲۰ درصد از زائران کل کشور که با ناوگان حمل‌ و نقل جاده‌ای اعزام شده‌اند مربوط به اصفهان هستند که این علاوه بر نمایش اشتیاق مردم استان ما به حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، موید سطح خدمت‌رسانی سیستم حمل‌ و نقل جاده‌ای و ظرفیت ارائه شده ناوگان اتوبوسی اصفهان است.