شناسهٔ خبر: 144042 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تمام زیرساخت‌ها برای بازگشت زائران اربعین از مرز خسروی فراهم است

پایانه مرزی خسروی مسئول پایانه مرز خسروی با اعلام اینکه سیر آمار زائرانی که به کشور بر می‌گردند در حال افزایش است، گفت: تمام زیرساخت‌ها برای بازگشت زائران اربعین حسینی از طریق این مرز رسمی فراهم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) میثم پرهیخته مسئول پایانه مرز خسروی با اعلام اینکه موج بازگشت زوار اربعین که به کشور بر می‌گردند در حال افزایش است، گفت: تمام زیرساخت‌ها برای بازگشت زائران اربعین حسینی از طریق این مرز رسمی فراهم است.

مسئول پایانه مرز خسروی در ادامه گفت: با نزدیک شدن به ایام اربعین هر لحظه بر تعداد زائران خروجی و ورودی در این گذرگاه افزوده می شود و تردد در این گذرگاه پرحجم اما روان و شبانه روزی بوده و هیچ مشکلی نداریم و آمادگی کامل برای میزبانی زائران اربعین را داریم.

پرهیخته تصریح کرد: زیرساخت ها مطلوب و امکانات موجود پاسخگوی حضور روزانه بیش از ۱۰۰ هزار زائر و در مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین امسال است.

وی در پایان افزود: سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که با توجه به توسعه زیر ساخت ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.