شناسهٔ خبر: 144115 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ارتقاء راه های استان اصفهان؛

 ۸۵ درصد محورهای مواصلاتی بین استانی اصفهان چهارخطه شده است

بهزادشاهسوندی / اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با اقدامات بعمل آمده هم اینک اکثر محورهای مواصلاتی بین استانی اصفهان معادل ۸۵ درصد آن ها بصورت چهار خطه به اتمام رسیده است.

بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان اظهار کرد: این حوزه وظیفه احداث باند دوم محورهای مواصلاتی را بر عهده دارد که بصورت بزرگراهی ارتقا می‌یابند؛ همچنین نظارت بر ساختمان‌های دولتی و مطالعه و طرح محورهایی که قرار است از ۲ خط به چهار خط ارتقا یابند را در دستور کار دارد.   

وی با اشاره به اهمیت ارتقاء راه‌های استان ادامه داد: براین اساس تلاش شده ارتقاء تمامی محورهای مواصلاتی در سطح استان که به بصورت راه‌های اصلی هستند به چهار خطه در دستور کار قرار گیرد.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با اقدامات بعمل آمده هم اینک اکثر محورهای مواصلاتی بین استانی اصفهان معادل ۸۵ درصد آن ها بصورت چهار خطه به اتمام رسیده و مسیرهای باقیمانده نیز در دستور کار قرار گرفته است ‌که در حال احداث و یا در شرف برگزاری مناقصه هستند همچنین تقریبا بخش عمده‌ای از محورهای اصلی بین شهرستانی نیز انجام شده است.      

وی افزود: برپایه بررسی‌های صورت گرفته بیش از یک هزار و ۷۶۰ کیلومتر دیگر از مسیرهای استانی نیاز به ارتقا دارند که این مسیرها بصورت ۳ درجه اولویت بندی شدند.    

شاهسوندی اضافه کرد: محورهای درجه اول، مسیرهایی هستند که بر اساس ضریب ترافیکی در اولویت اول قرار دارند که ۴۶۰ کیلومتر از این محورها در سطح استان شناسایی شدند و فرآیند مطالعات آنها آغاز شده است.    

وی بیان کرد: مطالعات برخی از این محورهای اولویت‌دار انجام شده که با تکمیل مطالعات مبحث اخذ مجوز ماده ۲۳ و ... پیگیری می‌شود.