شناسهٔ خبر: 144159 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی کردستان:

۱۹ کیلومتر ازچهارخطه بیجار-دیواندره به زودی زیر بار ترافیک می‌رود

جهانگیر الیاسی به گفته مدیرکل راه وشهرسازی کردستان احداث چهارخطه بیجار-دیواندره به عنوان یک طرح اولویت دار در تسریع ترافیک استان به سمت مرکز کشوربوده و با اقدامات انجام شده به زودی شاهد بهره برداری بخشی ازقطعات در دست ساخت خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی کردستان، جهانگیر الیاسی در جریان بازدید از محور بیجار به دیواندره ازادامه عملیات احداث چهارخطه بیجار-دیواندره خبردادوگفت: این مسیربه طول ۵۵ کیلومتر از جمله مسیرهای مهم استان درهدایت ترافیک استانهای شمال و مرکز کشور به سمت شهرهای مرزی بانه،مریوان و مرزهای باشماق وسیران بنداست.

الیاسی افزود: ارتقای این مسیربه چهارخطه دردستورکاراین اداره کل بوده که تا کنون ۵ کیلومتر از مسیر مورد بهره برداری قرار گرفته و چهارقطعه به طول ۱۹کیلومتر در دست اجرا ست .

وی اضافه کرد: قطعات ۳ و ۴ و ۵ محور از سمت بیجار به طول ۱۴ کیلومتر ۸۵ درصد پیشرفت دارد.

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به هزینه کرد ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتباربرای این چها خطه یادآورشد: برای بهره برداری و اتمام قطعات در حال اجرای این طرح ۲۰۰۰ میلیارد ریال دیگرلازم است. الیاسی تاکیدکرد:کاهش هزینه های استهلاک،کاهش مصرف سوخت وصرفه جویی درزمان، ازدیاد ایمنی تردد،کاهش تصادفات وتلفات ناشی ازآن وارتقای شاخصهای برخورداری ازراه مناسب وبزرگراهی دراستان ازاهداف احداث این راه است.