شناسهٔ خبر: 144177 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه شهدای سبزوار اعلام کرد؛

پرواز خارجی به مقصد نجف پس از ۱۱ سال در فرودگاه سبزوار

هواپیما مدیر فرودگاه شهدای سبزوار از برقراری پرواز خارجی به مقصد نجف پس از ۱۱ سال توسط بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی سپهران در فرودگاه شهدای سبزوار خبر داد.

حسین شادمان مدیر فرودگاه شهدای سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اولین پرواز خارجی به مقصد نجف اشرف پس از۱۱ سال در فرودگاه شهدای سبزوار خبر داد.

شادمان افزود: اولین پرواز خارجی ویژه اربعین با ۱۰۳ زائر به مقصد نجف اشرف بعد از۱۱سال توسط بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی سپهران در ساعت ۸ صبح امروز دوشنبه ۱۳ شهریور انجام شد.

مدیر فرودگاه شهدای سبزوار اظهار کرد:  پرواز برگشت روز جمعه ۱۷ شهریور ساعت ١٣:٥٠ در فرودگاه شهدای سبزوار به زمین خواهد نشست.

گفتنی است پیش از این در راستای حفظ ایمنی پروازها، عملیات وارسی پروازی از سامانه‌های ناوبری و کمک ناوبری VOR/DME فرودگاه‌ شهدای سبزوار با همکاری مشترک متخصصین کروی پروازی Flight Check شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و ATSEP فرودگاه شهدای سبزوار مطابق با جدیدترین استانداردهای بین المللی ایکائو و سازمان هواپیمایی کشوری  با موفقیت انجام شده بود.

همچنین بهسازی و زیباسازی فضای مناسب و استاندارد فرودگاهی، طراحی و نصب پارتیشن‌های جدید در ترمینال فرودگاه شهدای سبزوار با هزینه ای بالغ بر ۹ میلیارد و پانصد میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام شده است.

درحال حاضر فرودگاه سبزوار پرواز داخلی ندارد که با کلید خوردن پرواز نجف از این فرودگاه، برقراری پروازهای داخلی نیز انتظار می‌رود.