شناسهٔ خبر: 144192 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پانزدهمین جلسه شورای مسکن گلستان انجام شد؛

برنامه ریزی برای تامین زمین اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت از برنامه ریزی برای تامین زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان و رفع کمبود زمین در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان در ابتدای جلسه شورای مسکن گلستان گزارشی از وضعیت فعلی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ارائه کرد و گفت: کل نیاز سالانه مسکن ملکی شهری گلستان ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد است  که در سال اول این طرح تا کنون ۱۰۵ هزار و ۲۹ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه از این تعداد پنج هزار و ۲۹۷ متقاضی نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کرده اند، اظهار کرد: تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری ۲۵۴ هکتار زمین به صورت قطعی تامین شده است.

ملک یکی از مشکلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان های شمالی را کمبود زمین و وجود اراضی مرغوب کشاورزی عنوان کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی زمین‌های درجه یک و دو را برای کاربری اجرای طرح مورد نظر ممنوع کرده که با پیگیری‌های انجام شده، تلاش داریم تا اراضی استان‌های شمالی از این وضعیت خارج شود.

وی افزود: در روزهای اخیر دو هزار و ۸۵۴ واحد مسکونی در گلستان به صورت متمرکز و با حضور وبیناری رئیس جمهور افتتاح و به بهره برداری رسید.

در ادامه جلسه مهندس ملک گزارشی از اقدامات کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان ارائه کرد و گفت: بازرسی از بنگاه های مشاور املاک علاوه بر گرگان و گنبد در شهرهای کردکوی، بندر ترکمن، آق قلا و کلاله نیز آغاز شده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: تا کنون هزار و ۲۵۰ مورد بازدید از بنگاه های استان انجام و طی ان ۱۳۹ واحد صنفی متخلف پلمب شده است.

ملک همچنین تصریح کرد: این بنگاه های متخلف مجموعاً یک میلیارد و ۹۳۹ میلیون تومان جریمه نقدی شده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه بیشترین نقل و انتقلات در شهریورماه رخ می دهد، بازرسی از بنگاه ها باید در این ایام تشدید شود.

سید مهدی مهیایی ادامه داد: فرمانداری ها نیز در شهرستان ها تمهیدات لازم را برای کنترل بازار مسکن انجام دهند.

گفتنی است پانزدهمین جلسه شورای مسکن گلستان در سال جاری، عصر شنبه ۱۱ شهریور ماه به ریاست مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور ملک مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

این جلسه با دستور کار گزارش اقدامات انجام شده در حوزه نهضت ملی مسکن و مشکلات موجود در استان، گزارشی از عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات بانکی و گزارشی از دستگاه های خدمات رسان (آب و فاضلاب، برق، شهرداری ها) در خصوص اقدامات انجام شده در پروژه‌های نهضت ملی مسکن برگزار شد.