شناسهٔ خبر: 144216 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای ایمنی تردد زوار صورت گرفت؛

خط‌کشی۴۰۰ کیلومتر از مسیرهای منتهی به مرزهای خروجی اربعین در زنجان

راهداری زنجان مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان زنجان از خط کشی ۴۰۰ کیلومتر از مسیرهای منتهی به مرزهای خروجی اربعین در زنجان در راستای ارتقای ایمنی راه‌های زائرین اربعین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی( استان زنجان)، جعفر قزوینیان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان عنوان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از ماه‌ها قبل اقدام به ارتقاء ایمنی محورهای استان به ویژه مسیرهای زوار اربعین حسینی کرده است.

قزوینیان گفت: در همین راستا ۴۰۰ کیلومتر خط‌کشی مسیرهای منتهی به مرزهای خروجی اربعین، تهیه و نصب ۳ کیلومتر روشنایی در تقاطع بیجار، آزادراه زنجان-تبریز، پایش و نگهداری بستر روشنایی محورهای منتهی به مرزهای خروجی‌، تهیه و نصب نیوجرسی به طول ۲ کیلومتر، بهسازی و روکش آسفالت ۱۶۳ کیلومتر در مسیر زائرین و بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر شانه‌سازی و تعدیل شیب شیروانی انجام شده است.

مدیرکل راهداری استان با اشاره به تسهیل در تردد زوار اربعین گفت: به منظور جابه جایی زوار اربعین حسینی از تمامی ظرفیت ناوگان حمل ونقل عمومی استان استفاده شده و همچنین پیش‌بینی و هماهنگی‌های لازم با سازمان‌ها و ارگان‌ها و بخش خصوصی صورت گرفته تا در صورت نیاز از ناوگان حمل و نقل این بخش‌ها نیز استفاده شود.

وی عنوان کرد: همچنین این اداره کل با آمادگی ۲۷ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در این ایام به زائرین اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از راه‌اندازی پویش "راه نجات" در ۴ مجتمع خدماتی رفاهی خبر داد و افزود: این پویش با هدف تسهیل در جابه‌جایی زائران و کاهش تصادفات جاده‌ای به مسافران جاده‌ای انجام شده است.