شناسهٔ خبر: 144306 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از ۹۶۹ هزار تن کالا از پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان

ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از جابه‌جایی ۹۶۹ هزار و ۹۴۳ تن کالا توسط  ۴۱ هزار و ۷۰۸ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در شمال استان طی پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پایانه‌های مرزی این استان در تبادل کالا و مسافر و توسعه ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی نقش مهمی ایفا می‌کنند، گفت: از مجموع کل جابجایی کالا در پایانه مرزی استان در این مدت ۵۴۳ هزار و ۶۷۸ تن کالا سهم صادرات، ۶۵ هزار و ۵۸۳ تن کالا به واردات و ۳۶۰ هزار و ۶۸۲ تن کالا مجموع ترانزیت ورودی و خروجی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: گازمایع، هیدروکربن، سیمان، بنزین و فرآورده های نفتی،عمده کالاهای صادراتی از پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: متوسط ورودی و خروجی از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه روزانه به طور متوسط ۵۳۹ دستگاه کامیون است.

وی با اشاره به اهمیت مرز در توسعه سیستان و بلوچستان گفت: مرزهای شرقی در این استان از گذشته دور یکی از بزرگترین و مهمترین گذرگاه‌های تجاری جهان بوده گذرگاهی که همراه با بازار بکر، قرابت‌های اجتماعی، دینی و فرهنگی با مردمان کشور دوست و همسایه پاکستان و افغانستان است این خطه جغرافیایی را همواره از نقاط مورد توجه برای تجارت ایران تبدیل کرده است.

کرد با اشاره به تردد مسافر از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک اظهار داشت: در این مدت همچنین شاهد تردد ۲۲۸ هزار و ۲۰۹ مسافر از پایانه مرزی استان هستیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۴۸ هزار و ۱۸۲ نفر رشد قابل توجه ۵۴ درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بخش قابل توجه از افزایش تردد مسافران از پایانه های مرزی این استان به ورود زوار پاکستانی از پایانه مرزی میرجاوه مربوط می شود.