شناسهٔ خبر: 144403 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برخورد جدی با شرکت‌ها و رانندگان متخلف در ایام اربعین

با شرکت‌ها و رانندگان متخلف برخورد جدی می‌شود معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از برخورد جدی با شرکت‌ها و رانندگان متخلف در ایام طرح اربعین خبر داد و گفت: تاکنون ۲۱ مورد در کمیسیون‌های تخلف حمل و نقل استان مورد بررسی قرارگرفته که با رای نهایی کمیسون بالغ بر ۲ میلیارد تومان متخلفین جریمه شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس)، علیرضا امیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای فارس امروز، ۱۴ شهریور با بیان اینکه از ابتدای طرح اربعین ناوگان حمل و نقل استان در این طرح همواره مورد نظارت و پایش قرار داشته است، گفت: تاکنون ۲۱ مورد در کمیسیون‌های تخلف حمل و نقل استان مورد بررسی قرارگرفته که با رای نهایی کمیسون بالغ بر ۲ میلیارد تومان متخلفین جریمه شدند.

امیری افزود: ۵ مورد تخلف توسط شرکت‌های مسافربری رخ داد که صورت وضعیت سوری یکی از شرکت‌های حمل و نقل مسافر در کمیسیون مطرح گردید و منجر به جریمه ۶۸۰ میلیون تومانی برای این شرکت شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه ۱۰ مورد از تخلفات مربوط به برخورد رانندگان با مسافرین بوده است، گفت: باتوجه به گزارشات رسیده تعداد محدودی از رانندگان برخورد ناشایست با مسافران و زائران امام حسین (ع) داشتند که با توجه رای کمیسیون ماده ۱۱ حمل و نقل استان منجر به لغو کارت هوشمند این رانندگان شد.

وی ادامه داد: ۶ مالک اتوبوس نیزاز ارائه خدمات به زائران خودداری کردند که با توجه به طرح این موضوع در کمیسون ماده ۱۴ تصمیمات لازم مبنی بر جریمه مالکان اتخاذ شد.

امیری با اشاره به اینکه رصدهای لحظه‌ای سفرهای اربعین از مبدا استان فارس به مرزهای جنوب غربی کشور توسط سامانه «داپ» انجام می‌شود، گفت: روز گذشته ۳ شرکت به دلیل عدم همخوانی صورت وضعیت با مسیر مقصد سفر که از شیراز به مرز شلمچه بود، به کمیسیون ویژه تخلفات حمل و نقل استان معرفی شدند که با رای این کمیسیون شرکت‌های متخلف موظف به پرداخت ۱ میلیارد تومان جریمه نقدی شدند و تذکر قانونی دریافت کردند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای فارس برخورد با متخلفان را جدی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اهمیت بسیار بالای طرح اربعین، تخلفات با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس بررسی می‌شود همچنین زائران اربعین حسینی می‌توانند در صورت داشتن انتقاد، پیشنهاد و یا شکایت در موضوعات برخورد نامناسب رانندگان و عدم ارائه خدمات مناسب در مسیر از لحظه اخذ بلیط تا رسیدن به مقصد با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارتباط برقرار کنند تا در اسرع وقت گزارشات مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت پس از برخورد با متخلفان نتیجه به زائراعلام شود.

وی با یادآوری این نکته که طرح اربعین حسینی و جابجایی زائران امام حسین (ع) در استان فارس از ۲۷ مرداد ماه شروع شده و تا ۲۰ شهریور ادامه دارد، گفت: در صورت وجود درخواست برای انتقال زائران در مسیر برگشت پس از اتمام طرح، ناوگان مورد نیاز تامین می‌شود.امیری با بیان اینکه اکنون قیمت بلیط از مبدا فارس به مرزهای جنوب غربی کشور به یک سوم کاهش پیدا کرده است، تاکید کرد: به دلیل تراکم بالای مسافران به مقصد مرزها در ایام اربعین، سفر به دیگر نقاط کشور با دستور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده در محدودیت قرار گرفت، اما خدمات حمل و نقل به شهرهای دیگر متوقف نشد از این رو اگر مسافر برای مقاصد دیگری غیر از مرزها وجود داشته باشد، سفر درنظر گرفته می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با تاکید بر اینکه در ایام طرح اربعین ۷۵ درصد سرویس دهی حمل و نقل جاده‌ای استان به جابجایی زائران اربعین اختصاص یافت، گفت: پس از پایان طرح اربعین وضعیت به حالت عادی باز می‌گردد.