شناسهٔ خبر: 144409 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان خراسان جنوبی و بازدید از سایت نهضت ملی مسکن بیرحند:

۵ هزار واحد شهری نهضت ملی مسکن تا پایان امسال در خراسان جنوبی تحویل متقاضیان می‌شود

0 وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از سایت نهضت ملی مسکن در بیرجند از تحویل ۸۰۰ واحد مسکونی در دهه فجر امسال در این سایت خبر داد و گفت: ۵ هزار واحد شهری نهضت ملی مسکن تا پایان امسال در خراسان جنوبی تحویل متقاضیان می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۱۵ شهریور در سفری که با رییس‌جمهور و هیات  دولت به استان خراسان جنوبی و شهر بیرجند داشت در خصوص تولید مسکن در این استان و برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: در ابتدای آغاز به کار پروژه تولید مسکن در بیرجند، پروژه روی خاک بود و امروز که ۸ ماه از آن تاریخ می‌گذرد پروژه پیشرفت مناسبی داشته و در برنامه است تا در دهه فجر امسال ۸۰۰ واحد مسکونی در بیرجند تحویل مردم شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با تلاشی که مدیران استان و سازندگان دارند تا پایان امسال ۵ هزار واحد در سطح استان به مردم تحویل خواهد شد که این تعداد واحد به غیر از واحدهای مسکونی روستایی و به غیر از اراضی است که در اختیار مردم برای ساخت و ساز قرار می‌گیرد.

تخصیص منابع مالی برای تکمیل خدمات زیربنایی

عضو کابینه دولت سیزدهم در خصوص تامین خدمات زیربنایی و تجهیز آب، برق و سایر ملزومات کار برای پروژه های مسکن استان، توضیح داد: منابع مناسبی برای تکمیل خدمات زیربنایی به پروژه‌ها تزریق شد که در بازدید امروز از سایت‌های نهضت ملی در استان خراسان جنوبی و بیرجند روند کار مناسب است و مشکلات برق، گاز و آب در این سایت حل شده است.

ساخت واحدهای مسکونی حیاط دار در بیرجند

بذر پاش با تاکید بر اینکه واحدهای نهضت ملی مسکن در بیرجند و در سطح استان عموما به شکل حیاط دار احداث خواهد شد، افزود: مشاعات مناسب یک خانه حیاط دار و تامین پارکینگ موردنیاز در اجرای نهضت ملی مسکن بیرجند به خوبی دیده شده است و کار به شکل کارشناسی در حال انجام است.

آسفالت و بهسازی معابر هم زمان با ساخت مسکن انجام می‌شود

وی گفت: هم زمان از مدیر استانی خواستیم تا آسفالت معابر و سایر زیرساخت‌های لازم را  در سطح استان و انجام پروژه‌ها مدنظر قرار دهد و انجام آنها را به شکل موازی در کنار ساخت مسکن به انجام برساند.