شناسهٔ خبر: 144440 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد؛

️تردد زائران اربعین از مرز خسروی به حدود ۸۱۶ هزار نفر رسید

کرمی مدیرکل راهداری - کرمانشاه ️مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: تردد زائران اربعین از اول تا نوزدهم ماه صفر (۲۷مرداد تا ۱۴شهریور) از پایانه مرزی خسروی به عنوان دروازه اصلی و قدیمی عتبات عالیات و کربلای معلی به ۸۱۶ هزار و ۲۵۷ نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) فریبرز کرمی با تسلیت ایام اربعین حسینی (ع) گفت: از مجموع ترددهای صورت گرفته از اول صفر تا پایان نوزدهم، در مجموع ۵۱۵ هزار و ۴۶۹ زائر از مرز خسروی عازم کربلای معلی شده و ۳۰۰ هزار و ۷۸۸ زائر نیز از طریق این مرز رسمی به کشور بازگشته اند.

وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته، در مجموع ۴ هزار و ۱۶۹ زائر از مرز خسروی با زیرساخت های بسیار مطلوب عازم عراق و حضور مراسم باشکوه اربعین حسینی شده اند و ۴۶هزار و ۴۸۹زائر نیز از همین گذرگاه به کشور وارد شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در ادامه گفت: هم اکنون در پیک بازگشت زائران به کشورمان هستیم ضمن اینکه تردد در این گذرگاه روان و ورود و خروج زوار به شکل مطلوبی در جریان است.

کرمی ادامه داد: روند خروج زائران اربعین حسینی(ع) از مرز خسروی کاهشی شده، ولی شاهد حضور چند برابری زائران برای بازگشت به کشور هستیم.

وی اضافه کرد: مجموعه پایانه مرزی خسروی و تمام امکانات و زیرساخت ها برای ورود و خروج زائران از این گذرگاه رسمی آماده پذیرش و حضور زائران بوده و به منظور سهولت در تردد زائران و برابری گیت های طرف عراقی با گیت های مستقر در مرز خسروی ۹۰ گیت در خاک عراق و در منذریه همراه با زیرسازی، سایبان، گیت‌های گذرنامه، امکانات و تجهیزات لازم با هدف تسهیل در تردد زائران و متناسب سازی با امکانات در مرز خسروی ایجاد شده است.