شناسهٔ خبر: 14447 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی فارس:

رانندگان حمل ونقل عمومی کمترین تخلفات رانندگی را دارند

هوشنگ عشایری مدیرکل اداره راه و شهرسازی فارس کمترین سهم در ایجاد تصادفات و تخلفات رانندگی در استان را مربوط به حمل و نقل عمومی یعنی حمل بار و مسافر اعلام کرد و گفت: این امر نشان از عملکرد خوب زحمت‌کشان این حوزه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره‌کل راه و شهرسازی فارس، هوشنگ عشایری در نشست توجیهی مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر با "محوریت دهه ایمنی راه‌ها و مسئولیت‌های ما" بیان کرد: وظیفه سنگینی برعهده مجموعه حمل و نقل کشور و استان فارس است چرا که عملکرد تولید ناخالص ملی، اثرات مستقیمی در اقتصاد خانوار و کشور دارد.

وی افزود: بیشتر حاضران در این نشست به عنوان مسئولان انجمن‌ها، تشکل‌ها و صنوف مختلف مسئولیت حمل و نقل مسافر را برعهده دارند و بخش دیگر رانندگان و مسافرانی هستند که شریان اقتصادی را به جریان درمی‌آورند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به این مطلب که اگر موضوع راننده و مسافر وجود نداشت اقتصاد کشور دچار آسیب جدی می‌شد گفت: آمار و ارقام موجود، تاییدی بر عملکرد مطلوب مجموعه حمل و نقل دارد.

عشایری تأکید کرد: در مقوله بخش حمل و نقل جاده‌ای آنچه به عنوان دغدغه مطرح است و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد، موضوع ایمنی رانندگی است.

وی با بیان این مطلب که کمترین سهم در ایجاد ناهمگون تصادفات یا تخلفات رانندگی در حمل و نقل جاده‌ای مربوط به حمل و نقل عمومی یعنی مسافر و بار است، اضافه کرد: این مسئله نشان از عملکرد خوب و حرفه‌گونه زحمت‌کشان و مسئولان خطه حمل و نقل است.

عشایری از مسئولان و دست‌اندرکاران صنفی و تشکل‌ها خواستار همکاری با مجموعه راه و شهرسازی و حمل و نقل شد و اضافه کرد: مرکز مدیریت راه‌های راه و شهرسازی فارس آمادگی جذب اطلاعات روزانه و ساعتی را دارد.

وی ادامه داد: بهترین ناظران عملکردی مجموعه حمل و نقل جاده‌ای، رانندگانی هستند که بیشترین ساعات روز خود را در جاده‌ها سپری می‌کنند و می‌توانند نواقص جاده را انتقال داده تا از کاستی‌های عامی و مستمر مطلع شویم./

نظر شما