شناسهٔ خبر: 144481 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از تیرماه سال جاری تا کنون انجام شد؛

پلمب ۲۳ بنگاه املاک متخلف در سیستان و بلوچستان

سیستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از پلمب ۲۳ بنگاه معاملات املاک متخلف در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، ابوالفضل مهدیار معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: بر اساس مصوبات هفتمین جلسه شورای عالی مسکن با دستور رئیس جمهور، کارگروه تنظیم بازار و املاک و مستغلات استان‌ ها به ریاست استاندار تشکیل و این موضوع در استان نیز با هدف ساماندهی بنگاه‌های املاک آغاز شد.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات انجام‌شده در این راستا تشکیل گشت مشترک اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، اماکن، اداره کل صمت و مقام قضایی و انتظامی استان بود که بر این اساس از تیرماه سالجاری تاکنون ۲۷۲ بازدید از سطح بنگاههای مشارور املاک سطح استان انجام شد که ماحصل این اقدامات پلمب ۲۳ بنگاه غیرمجاز و معرفی به تعزیرات حکومتی ۷۲ بنگاه دیگر به دلیل تعدد تخلفات بود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: تشکیل کارگروه‌های شهرستانی تنظیم بازار و املاک و مستغلات نیز با جدیت در دستور کار این ستاد قرار دارد و بزدوی گشت‌های مشترک در شهرستان‌های استان آغاز خواهد شد.

مهدیار تعداد بنگاههای مشاور املاک سیستان و بلوچستان را یک هزار و ۳۶ بنگاه ذکر کرد و گفت سامانه ملی املاک و مستغلات به نشانی amlak.mrud.ir  سامانه مراجعه موجران و مستاجران جهت دریافت کد رهگیری بدون هزینه و ثبت قرارداد است.

وی همچنین خطاب به شهروندان اظهار کرد: بررسی مجوز مشاوران املاک که در معرض دید باشد می بایست توسط شهروندان در ورود به بنگاهها مورد دقت قرار بگیرد.

پلمب ۲۳ بنگاه املاک متخلف در سیستان و بلوچستان