شناسهٔ خبر: 144492 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۲۰ کیلومتر آسفالت حفاظتی اسلاری سیل در خراسان رضوی اجرا شد

اداره نگهداری راههای استان خراسان رضوی رییس اداره نگهداری راه‌ها اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از اجرای ۱۲۰ کیلومتر آسفالت حفاظتی اسلاری سیل در استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، حمید رضا ملک جعفریان رییس اداره نگهداری راه‌های استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۲۰ کیلومتر آسفالت حفاظتی اسلاری سیل با هزینه یکصد میلیارد تومان در محورهای استان اجرا شده است.

وی در همین راستا افزود: این نوع آسفالت به منظور افزایش عمر و دوام روکش آسفالت و جلوگیری از تخریب آن در برابر عوامل طبیعی و ترافیک اجرا می‌شود.

رییس اداره نگهداری راه‌های استان با بیان اینکه آسفالت حفاظتی اسلاری سیل به صورت سرد اجرا می‌شود، ادامه داد: این نوع آسفالت نسبت به آسفالت گرم مزایای بیشتری دارد و به دلیل قیمت مناسب و سرعت اجرای بالا در مقایسه با آسفالت گرم، مقرون به صرفه‌تر است.

ملک جعفریان خاطر نشان کرد: آسفالت حفاظتی اسلاری سیل مقاومت بیشتری در برابر ترک خوردگی و فرسودگی دارد و از نفوذ آب به لایه‌های زیرین آسفالت جلوگیری و همچنین ایمنی و کیفیت تردد در این محورها را افزایش می دهد.

وی در پایان افزود: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با استفاده از روش‌های نوین نگهداری و تعمیرات راه‌ها، تلاش می‌کند تا ایمنی و کیفیت تردد در محورهای استان را بهبود بخشد.