شناسهٔ خبر: 144517 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ماه‌نشان خبر داد؛

آغاز لکه‌گیری ۲۰ کیلومتر از محور دندی-تخت‌سلیمان

راهداری زنجان رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ماه‌نشان از آغاز لکه‌گیری ۲۰ کیلومتر انتهایی محور دندی-تخت‌سلیمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (استان زنجان)، محمد جعفری، رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ماه‌نشان اظهار کرد: به منظور ارتقا ایمنی تردد در محور شریانی دندی- تخت سلیمان لکه‌گیری این محور در دستور کار قرار گرفت.

وی طول این محور را ۲۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: هزینه اجرای این پروژه ۴.۵ میلیارد تومان برآورد می شود.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ماه‌نشان با بیان اینکه این پروژه در هفته دوم شهریورماه آغاز شده است، افزود: سعی داریم تا با توجه به گستردگی خرابی ها، پیش از فصل سرما لکه گیری این محور پایان پذیرد.

به گفته وی، بر اساس بررسی‌های بعمل آمده و گزارش گشت‌های نظارت حمل و نقل، متأسفانه یکی از مهم‌ترین عوامل خرابی رویه راه‌ها، عبور کامیون‌های حامل مواد معدنی دارای اضافه تناژ است که علاوه بر خرابی رویه راه موجب خرابی زیرساخت جاده نیز می‌شود که این امر هزینه بسیار زیادی بر دوش راهداری می‌گذارد.

جعفری از اجرای روکش قابل توجه راه های روستایی و شریانی،بهسازی راه های روستائی و تیغ زنی برخی راه های روستایی،خط‌کشی محورهای مواصلاتی شهرستان ماه نشان، شانه‌ زنی، شناسایی و تنقیه پل‌های مسدود و فعالیت نظام مند گشت‌های راهداری،به عنوان سایر برنامه‌های این اداره در سال جاری یاد نمود.