شناسهٔ خبر: 144547 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد؛

استفاده از تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی برای بازگشت زائرین اربعین/ جابجایی زوار روان است

کرمی - مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: از تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی برای بازگشت زائرین اربعین حسینی (ع) استفاده شده است و در حال حاضر جابجایی زوار بصورت مطلوب در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) فریبرز کرمی اظهار کرد: در پایانه مرزی خسروی از تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر برای بازگشت زوار استفاده شده و جابجایی به بهترین شکل ممکن در حال انجام است و مشکلی برای انتقال زائرین نداریم.
وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ هزار زائر  توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان کرمانشاه جابجا شده است.

کرمی عنوان کرد: از ۲۷ مرداد تا ۱۵ شهریور (ابتدای صفر تا روز اربعین) ۱۵۴ هزار زائر از پایانه مرزی خسروی و پایانه مسافربری شهید کاویانی به اقصی نقاط کشور جابجا شده است.

وی افزود: ۹۰۰ هزار نفر زائر عتبات عالیات از پایانه مرزی خسروی تردد کرده اند که نسبت به سال گذشته افزایش ۳ برابری داشته است و به طبع، جابجایی زوار توسط ناوگان حمل و نقل عمومی نیز ۴۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه درباره برنامه ریزی انجام شده برای جابجایی زوار گفت: ۱۱ هزار صندلی برای جابجایی زوار اربعین حسینی (ع) پیش‌بینی شده بود که در حال حاضر از تمام ظرفیت ها استفاده نموده‌ایم و جابجایی زائرین بصورت شبانه روزی در حال انجام است.

کرمی عنوان کرد: کل ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر برای جابجایی زوار به خدمت گرفته شده است؛ که تعداد ناوگان اتوبوسی ۱۵۲ دستگاه، مینی‌بوس ۱۸۲ دستگاه، سواری ۴۰۰ دستگاه و مینی‌بوس آژانس سرویس دهی شهری به تعداد ۹۰ دستگاه در حال خدمات رسانی به زوار عتبات عالیات هستند.