شناسهٔ خبر: 144583 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

افزایش میزان تسهیلات ودیعه مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری

راه و شهرسازی گلستان مدیر کل راه و شهرسازی گلستان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در وزارت راه و شهرسازی تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت در محدوده ها و محلات هدف بازافرینی شهری در کلانشهرها تا سقف ۱۲۰۰ و در سایر شهرها تا سقف ۹۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان اظهار کرد: وام ودیعه مسکن یکی از تسهیلاتی است که با هدف نوسازی ساختمان ها در بافت فرسوده کشور در نظر گرفته و پرداخت آن توسط دولت از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

وی افزود: طبق دستورالعمل اجرایی تسهیلات کمک ودیعه مسکن، بانک مرکزی در راستای حمایت از صاحبان ملک در بافت فرسوده که پروانه نوسازی ملک آن ها مربوط به سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ باشد، بانک های عامل را موظف به اعطاء تسهیلات در چارچوب سهیمه های تعیین شده به متقاضیان واجد شرایطی که از طریق سامانه های طرح های حمایتی مسکن معرفی می شوند، کرده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: با توافقات انجام شده با صندوق کارآفرینی امید، سقف تسهیلات برای مشمولان دریافت وام ودیعه مسکن در کلان شهر ها ۱۲۰ میلیون و در سایر شهرها به  ۹۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

ملک همچنین اظهار کرد: تسهیلات این طرح که نرخ سود آن ۴ درصد بوده در گلستان توسط صندوق کارآفرینی امید ارائه شده و بازپرداخت ۳۶ ماهه دارد.

وی در انتها یادآور شد: برای دریافت این تسهیلات، سند ملک در رهن بانک قرار نگرفته و مالکان می توانند از تسهیلات ساخت مسکن نیز استفاده کنند.