شناسهٔ خبر: 144681 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

جابه‌جایی ۲۶ هزار و ۶۴۷ زائر گلستانی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی در ایام اربعین

راه و شهرسازی گلستان رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در جمع خبرنگاران گفت: در ایام اربعین سال جاری مجموعاً ۲۶ هزار و ۶۴۷ زائر گلستانی به صورت رفت و برگشت از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده و هم اکنون تعداد مسافران در انتظار ناوگان، به صفر رسیده است.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، مهدی ملک مدیر کل و رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان گلستان اظهار کرد: در طول مدت اجرای طرح ایام اربعین حسینی، دو هزار و ۸۰۰ راننده این استان در این ایام‌ به‌ زوار حسینی خدمات‌رسانی کردند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد سفرهای ایام اربعین در حمل و نقل جاده‌ای عمومی صورت گرفته، گفت: در مجموع ۲۶ هزار و ۶۴۷ زائر این استان به صورت رفت و برگشت از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده اند.

ملک ادامه داد: تمامی زائرین گلستانی اربعین به طور کامل جابجا و تعداد مسافران در انتظار ناوگان به صفر رسیده است.

وی افزود: تعداد زواری که از استان با ناوگان اتوبوسرانی به مرز مهران عزیمت داشتند، ۱۱ هزار و ۴۴۱ نفر بودند، اما در مسیر برگشت ۱۵ هزار و ۲۰۶ نفر از این ناوگان استفاده کردند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: در بخش گشت‌های راهداری هم ۱۲ دستگاه خودرو به مرز مهران اعزام کردیم و ۲۵ نفر از همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از ابتدای آغاز طرح اربعین حسینی همچنان در مرز مهران حضور دارند.

ملک در جمع خبرنگاران استان گفت: همزمان با شهادت امام رضا (ع)، پویش راه نجات در استان گلستان راه اندازی و توسط همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به زائرین امام رضا (ع) خدمت رسانی می شود.