شناسهٔ خبر: 144763 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازگشت بیش از ۱۳ هزار زائر زنجانی از عراق / اعزام ۱۲۰ اتوبوس از زنجان به سایر استان‌ها

راهداری زنجان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: تا روز گذشته ۱۳ هزار و ۵۳۱ مسافر توسط ناوگان حمل ونقل عمومی از مرزهای تعیین شده به استان بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( استان زنجان)، علی مدقالچی، معاون حمل و نقل این اداره کل اظهار کرد: از آغاز طرح(۲۷ مرداد ماه) تا ۱۷ شهریور ۱۴۰۲، جمعاً ۱۳ هزار و ۵۳۱ مسافر با ۳۳۹ اتوبوس از مبدأ مرزهای عراق به زنجان منتقل شدند.

وی افزود: برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی(ع) در مسیر بازگشت به استان، همه توان و ظرفیت خود را به کار گرفته‌ایم تا زائران با کمترین معطلی جابه‌جا شوند.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: امکان رصد و ردیابی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای با استفاده از سامانه‌ هوشمند نظارتی داپ فراهم است و موقعیت ناوگان از زمان حرکت از مبدا سفر تا رسیدن به پایانه‌های مرزی به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود.

وی گفت: جابه‌جایی زائران اربعین تا بازگشت آخرین گروه توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه دارد و تاکنون ۱۲۰ اتوبوس جهت جابه جایی زوار سایر استان‌ها از زنجان اعزام شده است.

مدقالچی عنوان کرد: همکاران ما همه تلاش خود را به کار برده‌اند تا ناوگان مورد نیاز برای بازگشت زائران اربعین با اولویت ایمنی سفر در کمترین زمان تامین شود.

وی افزود: همچنین کارشناسان ادارات راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای در پایانه‌های مسافری و مبادی ورودی و خروجی استان بر روند جابه‌جایی زائران حسینی نظارت داشته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب به کمیسیون رسیدگی به تخلفات ارجاع داده شده است.