شناسهٔ خبر: 14477 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

درويشی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

زمان اتصال سکوی خط سوم متروی تهران به ایستگاه راه‌آهن مشخص نیست

ایستگاه راه آهن تهران مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره اتصال سکوی خط سوم متروی تهران به سکوی ایستگاه راه‌آهن تهران گفت: بخشی از تونل حفاری و آماده شده ولی زمان اتصال "در به در" متروی تهران به ایستگاه راه‌آهن تهران مشخص نیست.

هابل درويشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره برنامه اتصال سکوی خط سوم متروی تهران به سکوی ایستگاه راه‌آهن تهران گفت: شرکت راه‌آهن برای توسعه ایستگاه راه‌آهن تهران برنامه جامعی دارد و متروی تهران این آمادگی را دارد که در راستای این طرح جامع برای اتصال سکوهای مترو و ایستگاه راه‌آهن همکاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه بخشی از تونل اتصال سکوی مترو به سکوی ایستگاه راه‌آهن حفاری شده و آماده است٬ افزود: در بازدید مشترکی که با مسئولان فنی و زیربنایی راه‌آهن از تونل و سکوها داشتیم٬ توافقات شفاهی و اولیه برای اتصال این دو سکو به هم مطرح شد تا مردم برای جابه‌جایی از مترو به راه‌آهن و بالعکس به سطح خیابان نیایند.

مديرعامل شرکت متروی تهران با یادآوری اینکه در حال حاضر ایستگاه متروی راه‌آهن واقع در خط سوم٬ دو خروجی دارد٬ اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد که یکی از خروجی‌های مترو به ایستگاه راه‌آهن متصل شود تا این مسئله از ترافیک ایجاد شده در سطح میدان راه‌آهن به دلیل تردد زیاد افراد پیاده جلوگیری کند.

وی با یادآوری این توضیح که خروجی سکوی مترو تهران به سالن ترانزیت راه‌آهن متصل می‌شود درباره اعتبارات و زمان اتصال مترو به ایستگاه رآه‌اهن گفت: راه آهن باید طرح جامع خود را اجرا کند تا ما فرایند اجرایی این اتصال را صورت دهیم؛ درباره اینکه اعتبارات این طرح چه میزان و از چه محلی باشد بحثی نشده و زمان اتصال هم هنوز مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت و شهرسازی در حال حاضر مردم برای جابه‌جایی از مترو به راه‌آهن مجبور هستند به سطح خیابان و میدان راه‌آهن آمده و از آنجا به ایستگاه راه‌آهن بروند که این موضوع موجب ازدحام جمعیت در میدان راه‌آهن و بروز ترافیک سنگین می‌شود. در عین حال و در راستای اتصال "در به در" حمل و نقل ریلی٬ آخوندی وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ای برای متصل کردن سکوهای راه‌آهن به سکوهای مترو سخن گفته بود تا مردم پس از ورود به ایستگاه راه‌آهن وارد میدان راه‌آهن و سطح خیابان نشوند و مستقیما به مترو بروند که البته این طرح و طرح‌های مشابه برای تغییر ساختار شهر به نظام شهرسازی ریل‌پایه نیازمند همکاری و تعامل شرکت مترو هم است./

نظر شما