شناسهٔ خبر: 144804 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری استان همدان خبر داد

ثبت ۲۲ میلیون تردد در راه های همدان

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از ثبت ۲۲ میلیون تردد در راه های همدان در محورهای مواصلاتی استان همدان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت:در طرح اربعین امسال (۲۷ مرداد تا ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۲) ۲۲میلیون تردد با سامانه های تردد شمار به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷ درصد افزایش داشته است.

آهکی تصریح کرد: امسال برای جابه جایی زوار اربعین هزار و ۱۰۰ دستگاه از ناوگان حمل ونقل عمومی شامل اتوبوس،میدل باس و سواری برای جابه جایی بالغ بر ۱۸ هزار زائر استفاده شد که این جابه جایی ها نسبت به پارسال ۱۳ درصد افزایش داشته است که روزانه بین ۸۰ تا ۱۵۰  دستگاه برای جابه جایی زائرین اربعین حسینی به مرزهای مهران و خسروی از استان اعزام می شدند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان با اشاره به کاهش آمار تصادفات در ایام اربعین، گفت: با تمهیدات انجام شده امسال شاهد کاهش تصادفات در محورهای استان بودیم که این نشانگر اقدامات موثر و جهادی عوامل راهداری، پلیس راه و... بوده است.

وی اظهار داشت: امسال برای اولین بار اجرای خط کشی دو جزئی و خط کشی بصورت ۳ خطه در محورهای شریانی استان انجام شد که در همین راستا هزار و ۹۰۰ کیلومتر خط کشی،۱۰۰ مورد ایمن سازی تقاطع ها، ۲۶۰ کیلومتر روکش آسفالت، ۵۲ مورد آشکار سازی و رفع نقاط حادثه خیز، نصب ۱۰ کیلومتر نیوجرسی، نصب و تعمیر ۸ هزار و ۸۰۰ عدد تابلو و علائم،نصب ۱۴ کیلومتر روشنایی در گردنه اسدآباد،نصب ۷۰ بنر ترافیکی و ... در سطح محورهای مواصلاتی استان همدان اجرا شد.