شناسهٔ خبر: 14481 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ششمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی خراسان جنوبی صورت گرفت

تصویب طرح ویژه تفصیلی شهر تاریخی بشرویه

طرح طرح ویژه تفصیلی شهر تاریخی بشرویه در ششمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی خراسان جنوبی تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مهدی جعفری در این جلسه با بیان اینکه طرح ویژه تفصیلی بشرویه از سال ۹۰ شروع‌ شده است، گفت: در شورای عالی شهرسازی کشور برای پنج شهر طرح تفصیلی ویژه دیده‌ شده که شهر بشرویه به دلیل بافت تاریخی‌اش ‌یکی از آنهاست.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای تهیه طرح ویژه تفصیلی بشرویه ۱۱۵ میلیون تومان هزینه شده و در مراحل پایانی کار قرار دارد افزود: با تصویب این طرح در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان جهت تصویب ابتدا به شورای برنامه‌ریزی استان و بعد از آن نیز به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ارسال خواهد شد تا بعد از تصویب اجرایی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این جلسه گفت: شهر بشرویه یکی از شهرهای تاریخی کشور بوده که برای استان ما از نظر گردشگری بسیار حائز اهمیت است.

نخعی نژاد با تأکید بر اینکه تمام موارد توسعه‌ای شهر باید مبتنی بر حفظ بافت تاریخی بشرویه باشد، گفت:در ساخت‌ و سازهای جدید باید تمام مواردی که مشاور در طرح ارائه کرده لحاظ شود و هیچ تغییری در طرح ایجاد نشود.

وی بر لزوم اقتصادی کردن بافت تاریخی بشرویه تأکید کرد و گفت: تا زمانی که بافت تاریخی اقتصادی نشود مردم در حفظ آن تلاش نخواهند کرد. همچنین توسعه شهر بشرویه و ایجاد اشتغال برای جلوگیری از مهاجرت می بایست در دستور کار باشد که در این خصوص می‌توان با کمترین هزینه در بخش گردشگری در شهر بشرویه اشتغال ایجاد کنیم که تحقق این امر تلاش همه دستگاهها را می طلبد تا بشرویه به مرکز گردشگری استان تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه شهر بشرویه از پراکندگی‌های جمعیتی برخوردار است و باید تلاش ‌شود تا در بافت شهری بخش کشاورزی آن حفظ شود با تأکید بر افزایش فضای سبز در مناطق کویری، گفت: شهرداری و پایگاه‌های میراث فرهنگی باید مباحث ترافیکی را با حفظ مدیریت تاریخی انجام دهند.

نظر شما