شناسهٔ خبر: 144811 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۵ ماهه نخست سالجاری انجام شد؛

جابجایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا از سیستان و بلوچستان

جابجایی کالا مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از جابجایی یک میلیون و ۷۸۹ هزار و ۵۹۸ تن کالا در ۵ ماهه ابتدایی سالجاری در استان خبر داد که این میزان حاکی از افزایش ۵ درصدی در تناژ کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با اشاره به جابجایی این حجم از کالا در قالب ۱۰۸ هزار و ۳۳ سفر باری و افزایش ۸ درصدی درتعداد سفراظهار کرد:جابجایی کالا طی این مدت توسط ۷۲ شرکت حمل و نقل داخلی کالای استان صورت گرفته است. 

وی ادامه داد:بیشترین حمل کالا  در این مدت مربوط به سیمان، فرآورده های نفتی و آرد بوده است.

کرد درباره تعداد رانندگان فعال حوزه حمل و نقل کالا گفت:بیش از ۱۰ هزار راننده در حوزه حمل ونقل کالا استان فعال هستند و بیش از ۹ هزار ناوگان باری در حال ارائه خدمات در حوزه تحت پوشش این اداره کل می باشند.

کرد یادآورشد:رسیدگی به تخلفات حوزه حمل و نقل کالا در قالب کمیسیون‌های ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ با نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان انجام می‌شود و هموطنان، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی اطلاع دهند.