شناسهٔ خبر: 144868 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سومین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان عنوان شد؛

استفاده از حداکثر ظرفیت ریلی، هوایی و جاده در جابجایی زائرین گلستانی اربعین

راه و شهرسازی گلستان رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان گفت: در ایام اربعین تمام ظرفیت های ریلی، جاده ای و هوایی گلستان برای جایجایی مسافران استفاده و زائرین گلستانی اربعین به طور کامل جابجا شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، پیش از ظهر یکشنبه ۱۹ شهریور ماه، سومین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی با محوریت گزارش خدمات رسانی به زائرین اربعین در حوزه های جاده ای، ریلی و هوایی و همچنین برنامه ریزی برای سفرهای دهه پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا (ع)  برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در ابتدای این جلسه گفت:  در ایام اربعین ۶۱۴ سرویس با ۱۱ هزار و ۵۶۷ زائر گلستانی از مرز مهران به سمت کربلا معلی عزیمت کردند.

وی افزود: مجموعاً ۲۶ هزار و ۶۴۷ زائر این استان به صورت رفت و برگشت از ناوگان حمل و نقل عمومی (اتوبوسی) استفاده کرده که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد رشد داشته است.

مهدی ملک با بیان اینکه از حداکثر ظرفیت ریلی، هوایی و جاده ای در جابجایی زائرین گلستانی استفاده شده، گفت:  اربعین از ظرفیت ناوگان شهری شهرداری ها برای انتقال زائرین استفاده شد و در حال حاضر تعداد مسافران در انتظار ناوگان در مرز های ایران به صفر رسیده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در حوزه ناوگان ریلی نیز ظرفیت قطارها به نسبت سال گذشته سه برابر شده بود و مجموعاً ۸۰۰ نفر در این بازه زمانی از ناوگان ریلی استان استفاده کردند.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل هوایی نیز از زمان آغاز عملیات پروازهای ویژه اربعین تعداد ۱۱ پرواز رفت و برگشت از گرگان به مقصد نجف اشرف انجام شد.

ملک همچنین تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن ۲۸ صفر و شهادت امام رضا(ع) سه پرواز فوق العاده از گرگان به مشهد مقدس برای جابجایی زائرین توسط اداره کل فرودگاه های استان برنامه ریزی شده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان گفت: همچنین برای ارائه خدمات بهینه به زائران امام رضا (ع) و تامین امنیت جاده ای آنها، ایستگاه پویش راه نجات در مجتمع خدماتی رفاهی لوه در ورودی شرق استان راه اندازی و برپاشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز با حضور در این جلسه ضمن تقدیر از اقدامات دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در ایام اربعین گفت: بدیهی است که با اهتمام بین دستگاه ها در سال آینده تعداد زائرین گلستانی اربعین افزایش خواهد یافت.

سید مهدی مهیایی همچنین با اشاره به ایجاد ایمنی در محورهای مواصلاتی استان در دهه اخر ماه صفر اظهار کرد: تشکیل کمیسیون ایمنی راه ها و استفاده از ظرفیت حداکثری پلیس راهور برای افزایش ایمنی در سفرهای پیش رو ضرورت دارد.

گفتنی است در این جلسه مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی گلستان گزارشی از اقدامات اداره خود در روزهای اخیر و ایام اربعین ارائه کردند.

لازم به ذکر است سومین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان با حضور مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان، ملک مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی و سایر اعضای شورای هماهنگی متشکل از مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان برگزار گردید.