شناسهٔ خبر: 144888 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث پل خاوه در محور دلیجان-نراق-مشهداردهال ظرف ۴۸ ساعت

غفارزادگان رئیس ابنیه فنی استان مرکزی رئیس اداره ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از بازسازی و احداث پل خاوه در محور دلیجان-نراق-مشهد اردهال ظرف ۴۸ ساعت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی مجتبی غفارزادگان رئیس اداره ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به ساخت پل خاوه در محور دلیجان-نراق-مشهداردهال گفت: با توجه به اینکه پل قبلی این محور دچار تغییرات و تخریب شده بود و احتمال وقوع حادثه وجود داشت، برای جلوگیری از پیشامد ناگوار و به منظور ایمن‌سازی مسیر و همچنین تسهیل در تردد خودروهای عبوری، پل جدید با دهانه شش متر و طول ۱۶ متر با تلاش راهداران ظرف مدت ۴۸ ساعت احداث شد.

وی افزود: به منظور اهمیت سازه پل و بمنظور ارتقاء کیفیت در ساخت آن و همچنین تسریع در احداث پل، از توان پیمانکار بخش خصوصی و ظرفیت ماشین آلات راهداری شهرستان دلیجان و تلاش راهداران آن شهرستان نیز استفاده شد.

رئیس اداره ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: قبل از تخریب پل موجود، برای جلوگیری از اختلال در عبور و مرور وسایل نقلیه، دو مسیر انحرافی در دو طرف جاده جهت تردد وسایل نقلیه احداث شد.

رئیس اداره ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه برای کاهش زمان ساخت پل از تیر و دال بتنی پیش ساخته استفاده شد، اضافه کرد: این اقدام منجر شد احداث پل، از ایجاد شکاف جاده تا برقراری تردد کمتر از ۴۸ ساعت زمان ببرد.

وی افزود: برای ساخت پل جدید و رفع این نقطه حادثه‌خیز، کوله‌های پل از هر دو طرف چهار متر تعریض شد و در مجموع طول آن از ۸ به ۱۶ متر ارتقا پیدا کرد.

رئیس اداره ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: عرض کم پل و احتمال تخریب دالِ پل که دچار تغییر شکل شده بود موجب شد تا این کار جهادی با قید فوریت و بصورت شبانه روزی در مدت دو روز عملیاتی شود.

رئیس اداره ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به جزئیات اقدامات انجام شده خاطرنشان کرد: دال پل قبلی به طور کامل تخریب و برداشته و سپس با استفاده از تیر و دال بتنی پیش‌ساخته، پوشش سقف مجدد اجرا و با بتن‌ریزی با مقاومت بالا رویه پل تکمیل شد.

غفارزادگان بیان کرد: عملیات خاکبرداری و خاکریزی با حجم سه هزار مترمربع، احداث راه انحرافی و کوله‌های جدید، بتن‌ریزی با حجم ۳۰۰ مترمکعب، استفاده از ۹ تیر و ۱۶ دال پیش‌ساخته بخشی از اقداماتی بوده که به منظور ساخت پل انجام شده است.