شناسهٔ خبر: 144938 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

جابه‌جایی ۱۸۲ هزار زائر اربعین با ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه/ رشد ۱۹ درصدی جابه‌جایی زوار

کرمی مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از جابه‌جایی بیش از ۱۸۲ هزار نفر از زوار اربعین از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه اربعین سال گذشته ۱۹ درصد بیشتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به ارائه خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه برای جابه‌جایی زوار در ایام اربعین، اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر (۲۷ مرداد) تا پایان روز گذشته (۱۹ شهریور) که ارائه خدمات ادامه داشت، ۱۸۲ هزار و ۸۱ نفر از زائر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شدند که این میزان نسبت به اربعین سال گذشته ۱۹ درصد بیشتر شده است. 

وی با بیان اینکه جابه‌جایی این تعداد از زوار در قالب بیش از ۲۲ هزار سفر انجام شده، خاطرنشان کرد: ۵۷ هزار و ۴۵۲ نفر از زائرین با اتوبوس، ۷۴ هزار و ۸۶۱ نفر از طریق مینی‌بوس و ۴۹ هزار و ۷۶۸ نفر از طریق خودروهای سواری ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شدند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تاکید کرد: جابجایی زوار با اتوبوس ۱۲ درصد، با مینی‌بوس پنج درصد و با سواری دو درصد بیشتر از اربعین سال گذشته بوده است. 

کرمی بیشترین تعداد سفرهای صورت گرفته در ایام اربعین را نیز مربوط به خودروهای سواری با ۱۴ هزار و ۶۹۹ سفر و سپس مینی‌بوس‌ها با ۴ هزار و ۷۲۳ سفر و اتوبوس‌ها با ۲ هزار و ۶۱۸ سفر دانست. 

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی استان کرمانشاه با تمام ظرفیت در ایام اربعین در اختیار جابجایی زوار بود، تاکید کرد: این ناوگان شامل ۱۹۰ دستگاه اتوبوس، ۸۳۵ دستگاه مینی‌بوس و ۹۹۳ دستگاه سواری بود. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه جابجایی زوار اربعین از پایانه خسروی به پایانه شهید کاویانی کرمانشاه و در برخی محورها مستقیم از پایانه خسروی تا پایانه استان مقصد بوده، یادآور شد: بیشترین تعداد سرویس مستقیم از پایانه خسروی را به مقصد تهران و به تعداد ۱ هزار و ۶۲۴ سرویس داشتیم و همچنین ۹۲ سرویس سفر از خسروی به اصفهان، ۸۷ مورد به آذربایجان غربی، ۸۳ مورد به آذربایجان شرقی و ۵۰ مورد به خراسان رضوی صورت گرفت و کمترین تعداد نیز یک سرویس به سیستان و بلوچستان بوده است. 

به گفته کرمی این تعداد از جابجایی زوار با ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایطی انجام شده که به دلیل ظرفیت خوبی که در پارکینگ‌ها خصوصا در نزدیکی مرز خسروی ایجاد شده بود، بسیاری از زوار سفر با خودروهای شخصی را ترجیح دادند.