شناسهٔ خبر: 144940 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان خبر داد؛

روکش آسفالت ۲۶۲ کیلومتر از راه‌های استان همدان

عملیات روکش آسفالت محور ملایر به همدان در راستای ایمن سازی مسیر زائرین اباعبدالله (ع) مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان از اجرای ۲۶۲ کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: با آغاز فصل کاری در استان اجرای ۳۰۰ کیلومتر روکش آسفالت محورهای اصلی، فرعی و روستایی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و با تلاش جهادی و پیگیری مستمر برای جذب اعتبارات و قیر مورد نیاز پروژه‌ها تا کنون ۲۶۲ کیلومتر از راه‌های همدان بهسازی و روکش آسفالت شد. 

آهکی تصریح کرد: در هشت ماهه (فصل کاری) سال گذشته ۲۴۲ کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های استان انجام شد، ولی امسال با کار جهادی در طی گذشت ۵ ماه از شروع فصل کاری ۲۶۲ کیلومتر روکش آسفالت در راههای همدان اجرای شد و این عملیات تا اواخر مهر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت. 

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به تردد سنگین در ایام اربعین امسال گفت: عملیات روکش آسفالت به علت ترافیک سنگین عبوری و لزوم تامین ایمنی کاربران جاده‌ای به مدت ۲۰ روز دچار وقفه شد که با پایان طرح اربعین این عملیات نیز شروع شده است. 

وی درپایان افزود: ۱۵۹ کیلومتر در راه‌های شریانی، ۶۳ کیلومتر در راه‌های فرعی و ۴۰ کیلومتر در راه‌های روستایی بهسازی و روکش آسفالت اجرا شده است.