شناسهٔ خبر: 144958 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خور و بیابانک خبر داد؛

روکش آسفالت گرم محور اصلی خور- پلیس راه- جندق

عملیات روکش آسفالت گرم محور اصلی خور به پلیس راه و پلیس راه به جندق رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خور و بیابانک گفت: عملیات روکش آسفالت گرم محور اصلی خور به پلیس راه و پلیس راه به جندق آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  (اصفهان)، مهدی طاهری رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خور و بیابانک گفت: برای اجرای طرح عملیات روکش آسفالت گرم محور اصلی خور به پلیس راه و پلیس راه به جندق بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است. 

طاهری اضافه کرد: برای آسفالت ۱۳۰ کیلومتر راه‌های اصلی و روستایی خور و بیابانک۹۰۰ میلیارد ریال نیاز است. 

وی گفت: در ۲ سال گذشته ۱۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان روکش شده است. 

طاهری افزود: در آینده نزدیک و در صورت تامین قیر، ۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی نیز روکش آسفالت حفاظتی می‌شود. 

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خور و بیابانک با اشاره به اینکه خور و بیابانک بیش از ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و روستایی دارد، گفت: این شهرستان حتی یک متر هم جاده ۲ بانده ندارد و جاده‌های اصلی و روستایی آن دوطرفه و حادثه‌آفرین است. 

طاهری خاطرنشان کرد: کار مطالعاتی و عملیات نقشه‌برداری دوبانده شدن جاده‌های اصلی شهرستان، انجام و اجرای طرح دوبانده شدن نیز از سمت مشجری به چوپانان آغاز شده است که با  دو خطه شدن جاده‌های این شهرستان، آمار تصادف و سوانح جاده‌ای در حد قابل توجهی کاهش می‌یابد. 

وی در پایان گفت: یکی از مشکلات اساسی شهرستان خور و بیابانک، راه‌های ارتباطی و مواصلاتی آن است و با توجه به حجم بالای تردد در جاده‌های آن و نبود زیرساخت‌های حمل و نقل مناسب، باید افزایش ایمنی راه‌های این خطه را جدی گرفت. 

این شهرستان از شمال با شهرستان دامغان در استان سمنان، از جنوب با شهرستان اردکان در استان یزد، از شرق با شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی و از غرب با روستای چوپانان در شهرستان نایین هم مرز است.