شناسهٔ خبر: 145005 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت تخلف تردد غیرمجاز ناوگان سنگین توسط سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور استان

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، رییس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان از تجهیز سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور به قابلیت ثبت تردد غیر مجاز ناوگان سنگین در آزادراه‌ها و بزرگراه‌های سه خطه استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، مریم تاکی رییس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان اظهار کرد: با نصب و بهره برداری از سامانه‌های ثبت تخلفات عبور مرور در محورهای مواصلاتی استان و ثبت سرعت لحظه‌ای و متوسط همه خودروهای عبوری، با هماهنگی پلیس امکان ثبت تردد غیرمجاز ناوگان سنگین نیز به قابلیت‌های سامانه‌های مذکور افزوده شده است.
وی افزود: با تجهیز سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور به قابلیت ثبت تردد غیر مجاز ناوگان سنگین در آزادراه‌ها و بزرگراه‌های سه خطه، علاوه بر سرعت لحظه‌ای و متوسط در محورهای استان و ارسال برخط آن برای پلیس، انتظار می‌رود تردد خودروهای سنگین از لاین سرعت (خط سوم) در آزادراه‌های استان کاهش یابد.
رییس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به افزایش تصادفات و افزایش عبور خودروهای سنگین در لاین سوم آزادراه‌ها این قابلیت با هدف کاهش تصادف و ارتقای ایمنی راه استان فعال گردید. و رانندگان خودروهای سنگین را بیش از پیش ملزم به رعایت عدم عبور از لاین سرعت در آزادراه‌ها کرد. 
تاکی اذعان کرد: دغدغه اصلی مجموعه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، ارتقای ایمنی و کاهش تلفات رانندگی در راه‌های برون شهری است و کلیه اقدات این مجموعه از جمله نصب سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در جهت دستیابی به این مهم می‌باشد و کارکرد سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور و ثبت تخلف سرعت لحظه‌ای، متوسط و تردد غیرمجاز ناوگان سنگین اقدام موثری جهت رعایت سرعت مطمئنه و پیشگیری از تردد غیرمجاز در ترددهای برون شهری است.
وی ابزار امیدواری کرد با بهبود کارآیی سامانه های حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای و همکاری رانندگان و مسافران محترم راه‌های برون شهری، شاهد افزایش ضریب رعایت سرعت مجاز، عدم تردد غیرمجاز ناوگان سنگین، ارتقای ایمنی و کاهش تلفات رانندگی باشیم.