شناسهٔ خبر: 145006 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایمن‌سازی محورهای اصفهان-بهارستان در حال اجراست

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، سرپرست اداره ایمنی و حریم اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از انجام عملیات نصب نیوجرسی در محورهای اصفهان-بهارستان، آزادراه معلم و نیز تست بازتاب خط‌کشی محورهای غرب استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، محمدحسن محمدزمانی سرپرست اداره ایمنی و حریم اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد: با هدف ایمن‌سازی تردد و ترافیک عملیات اجرایی نصب نیوجرسی بتنی چهارمتری مفصلی در محور اصفهان-بهارستان درحال اجرا می‌باشد.
محمدزمانی افزود: این عملیات با انجام خاکبرداری، تسطیح، زیرسازی، تثبیت خاک، بتن ریزی و حمل و نصب نیوجرسی‌های مفصلی در طول ۱۵ کیلومتر از این محور صورت خواهد گرفت.
وی خاطر نشان کرد: اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه ۴۰۰میلیارد ریال بوده و تاکنون با اجرای فاز اول به طول ۴.۵کیلومتر از این پروژه، ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.
محمدزمانی با اشاره به نصب نیوجرسی در محور آزادراه معلم نیز بیان کرد: همچون محور اصفهان-بهارستان، در این محور به جهت ارتقای ایمنی عبور و مرور، گاردریل‌های موجود برچیده شده و نصب نیوجرسی بتنی مفصلی آغاز شده است.
سرپرست اداره ایمنی و حریم اذعان داشت: در این پروژه از نیوجرسی مفصلی به طول ۴متر استفاده می‌شود و تمام مراحل انجام پروژه با نظارت اداره ایمنی و حریم  و تایید کیفیت مصالح توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام می‌گردد.
وی تصریح کرد: این پروژه در طول ۵ کیلومتر از این محور حدفاصل پل شریعتی تا پل خورزوق با اعتباری بالغ بر ۱۵میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد و با انجام ۱۰۰۰متر از این عملیات، ۲۰درصد پیشرفت داشته است.
محمدحسن محمدزمانی یادآور شد: تست بازتاب خط‌کشی محورهای غرب استان به منظور بررسی کیفیت خط‌کشی انجام شده در این محورها انجام شد.
سرپرست اداره ایمنی و حریم اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان تشریح کرد: برای اجرای این تست واندازه‌گیری مقادیر بازتاب‌ها، حداکثر در طول مسیر در هر ۱۶ کیلومتر و در یک طول ۶۰۰متری با انجام ۱۰ برداشت توسط کارشناسان اداره ایمنی راه و حریم استان و نماینده آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام می‌شود. زبری رویه رنگ یا میزان مقاومت در برابر سرخوردگی با استفاده از پاندول استاندارد تعیین می‌گردد.
وی گفت: این پروژه در طول ۶۰۰کیلومتر از محورهای شهرستان‌های فریدن، بویین و میاندشت، چادگان، خوانسار، فریدون‌شهر، نجف‌آباد و تیران و کرون انجام شد.