شناسهٔ خبر: 145048 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

تدوین بسته‌های تشویقی توسعه نوسازی واحدهای مسکونی ناپایدار/اجرای ۵۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن در شهرها و روستاها

مسکن شهرهای جدید اجرای ۵۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن در شهرها و روستاها، تدوین بسته‌های تشویقی توسعه نوسازی واحدهای مسکونی ناپایدار وتقویت رویکرد صنعتی‌سازی در نوسازی بافت‌های فرسوده، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

بسته‌های تشویقی توسعه نوسازی واحدهای مسکونی ناپایدار در دست تدوین است

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: راهکارها و بسته‌های تشویقی مختلف و متناسب با هر متقاضی نوسازی در محلات فرسوده در دست تدوین است.

تقویت رویکرد صنعتی‌سازی در نوسازی بافت‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: هر سازنده که بتواند با صنعتی سازی دوره ساخت را کوتاه کند به حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده بسیار کمک کرده است و این امر می‌تواند دوره اسکان موقت را کاهش دهد.

تصویب پهنه‌های استقرار سکونتگاه‌های جدید ساحلی در سیستان و بلوچستان

احداث ۸ سکونتگاه ساحلی در پهنه‌های استقرارسکونتگاه‌های جدید ساحلی در سواحل جنوب استان سیستان وبلوچستان به تصویب رسید.

بررسی ۱۴۵۰۰ تقاضای واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت در شهرهای جدید

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از بررسی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تقاضای واگذاری زمین در شهرهای جدید در اجرای طرح جوانی جمعیت، خبر داد.

عرضه خانه‌های ۲۵ تا ۳۵ متری سیاست دولت سیزدهم نیست

معاون معماری و شهرسازی ضمن رد عرضه خانه‌های ۲۵ تا ۳۵ متری به عنوان سیاست وزارت راه و شهرسازی، تاکید کرد: معماری واحدها تا طراحی شهرها منطبق با سیاست معماری ایرانی-اسلامی انجام می‌شود که در این خصوص نظرات صاحبان فن و دانشگاهیان نیز دخیل است.

مسکن ۲۵ متری در دستور کار وزارت راه و شهرسازی نیست

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن گفت: دولت نه تنها با ساخت مسکن کوچک مقیاس موافق نیست، بلکه مخالف ساخت چنین واحدهای مسکونی است، زیرا عدم تناسب متراژ با نیاز خانواده آسیب‌های گسترده‌ اجتماعی برجا خواهد گذاشت.

تکذیب ساخت مسکن کوچک مقیاس ۲۵ متری

در پی اعلام رسانه‌ای ساخت واحدهای مسکونی ۲۵ متری در تهران، رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی ساخت مسکن کوچک مقیاس در شهر تهران را تکذیب کرد.

موافقت با الحاق ۴۵.۵ هکتار اراضی به محدوده شهر دامغان برای تولید مسکن

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق ۴۵.۵ هکتار اراضی به محدوده شهر دامغان برای تولید مسکن موافقت کرد.

۴۳ هکتار اراضی به محدوده شهر تایباد برای تولید مسکن الحاق می‌شود

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق ۳۱ و ۱۲ هکتار اراضی به محدوده شهر تایباد برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن موافقت کرد و مقرر شد تا طرح تفصیلی یکپارچه اراضی مذکور با سقف ظرفیت واحدپذیری حدود ۲۵۰۰ واحد در قالب الگوی سکونت کم‌تراکم (ویلایی) و رعایت چارچوب زیر به تائید کمیسیون ماده پنج برسد.

اجرای ۵۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن در شهرها و روستاها

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با اعلام اینکه تاکنون ۵۱۰ هزار واحد مسکونی توسط آن بنیاد در شهرها و روستاها به مرحله اجرایی درآمده است تعداد واحدهای شهری آغاز شده طرح را ۱۶۴ هزار واحد برشمرد و مابقی را واحدهای روستایی و واحدهای متعلق به محرومان عنوان کرد.

انعقاد قرارداد تسهیلاتی بیش از ۲۷۸ هزار واحد نهضت ملی در بانک مسکن

مدیرعامل بانک مسکن با اعلام اینکه قرارداد تسهیلاتی ۲۷۸ هزار و ۷۷۳ واحد به مبلغ ۹۶ هزار و ۱۱۲ میلیاردتومان در آن بانک منعقد شده است از پرداخت بیش از ۸۴ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان خبر داد.

ساخت ۲۶ هزار واحد مسکونی برای اساتید و کارکنان دانشگاه‌های دولتی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از ساخت ۲۶ هزار واحد مسکونی برای اساتید و کارکنان دانشگاه‌های دولتی در ۶ استان خبر داد.