شناسهٔ خبر: 145060 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعزام بیش از ۳ هزار زائر ایرانی با ۸۴ دستگاه ناوگان حمل ونقل عمومی از سیستان و بلوچستان

پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: ۳ هزار و ۱۷۰ زائر ایرانی با ۸۴ دستگاه ناوگان حمل ونقل عمومی مسافری از استان به مرزهای غربی اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از ۸۷ هزار زائر پاکستانی ۴۲ هزار و ۶۱۷ نفر از پایانه مرزی میرجاوه و ۴۴ هزار و ۸۰۳ نفر نیز از پایانه مرزی ریمدان وارد کشور شدند که این میزان نسبت به سال گذشته افرایش ۲۳۳ درصدی داشته است. 

 وی به اختصاص یک هزار و ۴۸۰ دستگاه اتوبوس ایرانی برای جابه‌جایی زائران پاکستانی اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد  ۸۷۵ دستگاه اتوبوس به ریمدان و ۶۰۵ دستگاه اتوبوس مربوط به جابه‌جایی زوار از طریق پایانه مرزی میرجاوه بوده است. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اعزام ۳ هزار و ۱۷۰ زائر ایرانی با ۸۴ دستگاه ناوگان حمل ونقل عمومی مسافری از استان به مرزهای غربی افزود: کارشناسان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در پایانه‌های مسافربری و همچنین مرزهای شلمچه و مهران جهت مدیریت بازگشت زائران حضور داشتند. 

کرد در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه با همت و تلاش شبانه روزی راهداران و ایمن‌سازی محور مواصلاتی در این مدت تصادفی با ناوگان حمل ونقل عمومی مسافری در محورهای تحت پوشش رخ نداده و تمامی زائرین به سلامت به کربلای معلی اعزام شدند.