شناسهٔ خبر: 145134 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور جمعی از مسؤلین صنعت هوانوردی برگزار شد؛

تشییع و تدفین شهید گمنام در دانشکده صنعت هواپیمایی

تشییع پیکر شهید گمنام مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک شهید گمنام در دانشکده صنعت هواپیمایی با حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مدیران، مسؤلین و کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی و سازمان هواشناسی کشور، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مراسم وداع، تشییع و تدفین پیکر پاک شهید گمنام برای اولین بار در دانشکده صنعت هواپیمایی با حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مدیران، مسؤلین و کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی و سازمان هواشناسی کشور، برگزار شد.

پس از قرائت قرآن، اجرای سرود جمهوری اسلامی توسط گروه نیروی هوایی ارتش، و اقامه نماز آئین تشییع پیکر مطهر شهید والامقام برگزار شد.

محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به جایگاه آسمانی شهدا از ۱۵۰ شهید صنعت هوانوردی یاد کرد و گفت: آسایش و امنیت امروز و همچنین تردد زائران اربعین که امسال رکورد تازه‌ای ثبت کرد را مدیون شهداییم.

این مراسم با حضور حداکثری و چشمگیر خانواده‌های شهدا علی الخصوص خانواده شهدای حرم در حالی برگزار شد که حسین یکتا راوی جنگ و دفاع مقدس با ذکر خاطره ای از صبوری و همدردی مادران شهید و پس از آن قرائت دکلمه ای توسط فرزند نوجوان شهید مدافع حرم، همگان را تحت تأثیر قرار داد که لنز دوربین‌ها از ثبت اشک‌ها و حال و هوای معنوی مراسم قاصر بود.

گفتنی است شهید گمنام با ۲۲ سال سن و در منطقه چنگوله مهران به درجه رفیع شهادت نائل شد تا امروز در میان سیل پیروان مکتب شهادت، با نثار گل و قرائت فاتحه ادای احترام و تشییع شود.

از جمله چهره های شاخص این مراسم می‌توان به محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، حسین مذنب مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی، وحید قربانی رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی،سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، سحر تاج‌بخش مسلمان رئیس سازمان هواشناسی، رضا نخجوانی سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما)، مجتبی یوسفی نماینده مجلس شورای اسلامی و حسین یکتا راوی جنگ و دفاع مقدس اشاره کرد.