شناسهٔ خبر: 145192 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ساماندهی حمل و نقل کالا صورت پذیرفت؛

الزام وانت بارها برای دریافت بارنامه

راهداری زنجان رییس اداره کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با هدف ساماندهی حمل و نقل کالا، دریافت بارنامه برای تردد وانت‌بارها در محورهای برون‌شهری الزامی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(استان زنجان)، غلامرضا کرمی، رییس اداره کالای این اداره کل گفت: به منظور اجرایی قوانین و مقررات حمل و نقل کالا و ساماندهی وانت‌بارها، جابه‌جایی بار در جاده توسط وانت‌بارها با دریافت بارنامه انجام می‌شود.

وی با اعلام این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر، وظیفه سامان‌دهی وانت‌بارها برای حمل بار در جاده‌ها به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده که تاکنون ۲ هزار وانت‌بار از طریق صدور کارت هوشمند ساماندهی شده است.

کرمی تصریح کرد: اگر قرار باشد وانت‌بارها در محورهای برون‌شهری اقدام به حمل بار کنند، باید نسبت به دریافت بارنامه الکترونیکی شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای و یا ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدام کنند.

وی افزود: صدور بارنامه برای تردد وانت‌بارها و ملزم شدن به دریافت معاینه فنی می‌تواند در کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای و افزایش ضریب ایمنی تردد وانت‌بارها تاثیرگذار باشد.

رییس اداره کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اظهار کرد: در راستای ساماندهی وانت‌بارها که امری ضروری است، سعی کرده‌ایم با در نظر گرفتن حداقل هزینه‌ها و مدارک، شرایط تسهیل شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کلیه شرکت‌های حمل و نقل دارای مجوز این امکان را دارند تا در راستای سهولت دسترسی ناوگان وانتی، بارنامه صادر کنند.

کرمی افزود: تاکنون چند متقاضی دریافت مجوز اختصاصی شرکت حمل و نقل سبک برای وانت‌بارها تقاضای خود را ارائه کرده‌اند و در مرحله طی تشریفات جهت اخذ پروانه فعالیت شرکت حمل و نقل ویژه وانت‌بار هستند.