شناسهٔ خبر: 145227 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

تهیه طرح‌های جامع شهری استان اصفهان با تاکید بر رویکردهای نوین و کیفی 

علیرضا قاری قران / اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: این اداره‌کل در تهیه طرح‌های جامع شهری بر رویکرد کیفی تاکید دارد که در این راستا بازنگری طرح جامع نطنز (به عنوان اولین طرح جامع ویژه استان)، طرح جامع شهر نایین با رویکرد بازآفرینی و برنامه جامع کلانشهر اصفهان با رویکرد نوین را در دستور کار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای استان اظهار کرد: طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کابری‌ها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محله‌های واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند.     

وی خاطرنشان کرد: از ۱۰۱ شهر استان اصفهان که مشمول نظام تهیه طرح‌های جامع هستند، ۹۸ شهر طرح جامع مصوب و ابلاغی دارند و از این تعداد ۱۷ شهر دارای طرح بازنگری طرح جامع بودند که برای ۱۴ شهر آن مصوب و ابلاغ شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: تاکنون طرح تفصیلی ۳۰ شهر استان اصفهان ابلاغ شده و طرح تفصیلی ۱۴ شهر دیگر در مراحل نهایی ابلاغ است همچنین تعداد ۴۴ شهر دیگر استان دارای قرارداد طرح تفصیلی بوده و فرآیند تهیه آن‌ها در جریان است.  

وی گفت: با توجه به اعتبار پیشنهادی از محل منابع دارایی‌های تملک سرمایه‌ای، تهیه طرح تفصیلی ۱۰ شهر دیگر استان طی سال جاری در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.    

قاری‌قرآن در خصوص وضعیت تهیه طرح‌های جامع شهری با رویکرد نوین در سطح استان بیان کرد: از سال ۱۳۹۷ با توجه به پوشش حداکثری شهرهای استان اصفهان از نظر تهیه طرح‌های جامع شهری، رویکرد کیفی در تهیه این طرح‌ها بیش از پیش مد نظر اداره‌کل راه وشهرسازی استان قرار گرفت.       

وی افزود: بر این مبنا بازنگری طرح توسعه و عمران (جامع) شهر نطنز به عنوان اولین طرح جامع ویژه استان اصفهان و طرح جامع شهر نایین به عنوان اولین طرح جامع کشور با رویکرد بازآفرینی در دستور کار این اداره‌کل است.      

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: همچنین برنامه جامع کلانشهر اصفهان با رویکرد نوین به عنوان اولین پایلوت کشوری از سال ۱۳۹۷ در دست تهیه است که مرحله اول آن تهیه و مورد تأیید شورای راهبری بوده است.    

 وی خاطرنشان کرد: تهیه مرحله دوم آن در سال جاری در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان قرار دارد که پس از انجام مراحل ارزیابی مشاوران، انعقاد قرارداد با مشاور منتخب انجام می‌شود.