شناسهٔ خبر: 145354 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اعلام کرد؛

ارائه ۳ هزار سرویس ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای به زائران بارگاه رضوی در یک روز

شهامت مدیر کل راهداری خراسان رضوی مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی از اقدامات محوری انجام شده برای زائران دهه پایانی ماه صفر به مشهد الرضا سخن گفت و از ارائه ۳ هزار سرویس حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای به زائران در یک روز خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی از خراسان رضوی، جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: برای بازگشت زائران پیاده به محل زندگیشان برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات محوری صورت گرفت و تا به امروز بالای ۹۰درصد از زائران پیاده از طریق خطوط ریلی و ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای به محل زندگی خود بازگشته‌اند.

وی افزود: با ایجاد سامانه‌های پیش‌فروش و برنامه‌ریزی رزرو ظرفیت سرویس‌ها برای بازگشت زائران، خوشبختانه ۹۰ درصد از زائرانی که از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی سفر می‌کنند از طریق این سامانه‌های پیش‌فروش بلیت، ظرفیت مورد نیازشان را رزرو کرده‌اند و تعداد محدودی نیز بدون تهیه بلیت به محل پایانه مراجعه کردند.

شهامت با اشاره به اینکه برای این بخش از زائران نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت و با گشایش لیست‌های انتظار و تعریف سرویس‌های فوق‌العاده، این بخش از زائران نیز بدون هیچ مشکلی به مقصد خود خواهند رسید، گفت: در اقداماتی که دیروز در پایانه مشهد صورت گرفت، حدود ۳ هزار سرویس از مبدا مشهد به سایر نقاط کشور برقرار شد که هزار و ۸۶۲ سرویس اتوبوس بوده و نسبت به سال قبل رشد ۲۳درصدی داشت.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: در اجرای این طرح ما شاهد بودیم که میانگین ترافیک ورودی به استان نسبت به سال قبل، ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: ما در ایام دهه پایانی ماه صفر در مدت ۸ تا ۱۰ روز و به‌صورت تدریجی شاهد ورود زائران به مشهد هستیم اما زمان خروج این زائران به‌صورت فشرده و ۲۴ساعته خواهد بود که ما از زائرانی که هنوز در مشهد هستند و درخواست خروج از شهر را دارند خواهشمندیم قبل از مراجعه به‌پایانه از طریق سامانه‌های پیش‌فروش بلیت اقدامات رزرو بلیت را انجام دهند تا اگر سرویس مورد نظرشان موجود نیست درخواست خود را ثبت کنند.

شهامت ادامه داد: به‌محض بازگشایی سرویس فوق‌العاده این افراد در اولویت ثبت و رزرو خواهند بود و برایشان بلیت صادر خواهد شد.