شناسهٔ خبر: 145426 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۵ ماهه سال‌جاری رخ داد؛

جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا از استان کرمانشاه

محمد احمدی - کرمانشاه معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: طی ۵ ماهه سال‌جاری، بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا از استان کرمانشاه به اقصی نقاط کشور جابه‌جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) محمد احمدی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ۳ میلیون و ۹۱۰ هزار تن کالا از استان کرمانشاه جابجا شده که تعداد حواله صادره ۲۵۲ هزار فقره و بارنامه صادره ۲۴۸ هزار نسخه است.

وی افزود: بیشترین تناژ حمل و نقل کالا مربوط به شهرستان کرمانشاه با جابه‌جایی ۲ میلیون و ۳۹۱ هزار تن و بیشترین کالای حمل شده مربوط به سیمان فله‌ای با تناژ  ۳۹۰ هزار تن است.

احمدی درباره ۱۰ کالای عمده جابجا شده از استان کرمانشاه گفت: سیمان فله‌ای و کیسه‌ای، مازوت، کلینگر، کنجاله، گازوئیل، خاک معدنی، سنگ سنگبری، پلی اتیلن و کاه است.

وی عنوان کرد: در جهت رسیدگی به تخلفات ثبت شده در سامانه شحباز، ماده ۱۱ تخلفات رانندگان ۱۳۰ مورد، ماده ۱۲ مربوط به تخلفات شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل ۲۲ مورد و ماده ۱۴ رسیدگی به تخلفات ناوگان ۴۸ تخلف مورد جهت بررسی به ادارات حقوقی، راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های محل تخلف ارجاع شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در پایان درباره تعداد رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل کالای استان کرمانشاه گفت: تعدادکل رانندگان کامیون حمل ونقل کالا ۲۰ هزار و ۴۹۷ نفر، تعداد رانندگان فعال ناوگان وانت باری ۵۹۰ نفر، تعداد ناوگان وانت باری فعال ۲۱ هزار و ۸۲۰ خودرو و تعداد کل ناوگان(کامیون) حمل و نقل کالای برون‌شهری فعال ۱۴ هزار و ۲۶۰ خودرو است.