شناسهٔ خبر: 145428 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برای نخستین بار درکشور؛

طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد، درآزادراه قم- تهران اجرا شد

خبر رئیس اداره ایمنی راهها و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم عنوان کرد: با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، برای اولین بار درکشور، طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد، درآزادراه قم- تهران اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی ازاستان قم، سید حسن خلیلی نیا، رئیس اداره ایمنی راه و حریم این اداره کل، از اجرا شدن طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد درآزادراه قم- تهران خبرداد و گفت: این طرح برای نخستین بار درکشور و درآزادراه قم- تهران به صورت پایلوت اجرا شد.

خلیلی نیا افزود: با عنایت به اینکه طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد برای نخستین بار بود که در سطح راههای کشور اجرا می شد، طول عملیاتی خط اجرا شده درآزادراه قم- تهران افزون بر ۹ کیلومتر است.
وی میزان اعتبار تخصیصی پروژه را ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال دانست و تصریح کرد: تمامی هزینه اجرایی طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سردآزادراه قم- تهران، از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم تامین شده است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درادامه به مزایای اجرایی طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد در مقایسه با دیگر روشهای اجرای خطوط ترافیکی پرداخت و گفت: بازتاب(رفلکس) بهتر، ماندگاری بیشتر، جرم پذیری کمتر و... از جمله مزایای بهره مندی از این نوع روش خط کشی جاده ای درمقایسه با دیگر روشها است.

خلیلی نیا، درخصوص دلیل انتخاب آزادراه قم- تهران به عنوان محور پایلوت جهت اجرای این نوع خط ترافیکی اظهار کرد: با توجه به ترافیک چشمگیر آزادراه قم- تهران به عنوان سومین محور پرتردد کشور و شرایط جوی حاکم برآن و... این آزادراه برای اجرای طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد، مناسب تشخیص داده شد.

وی در ادامه یادآور شد: از دیگر ویژگی های فنی این نوع خط ترافیک جاده ای، بازه زمانی خط نگهداری آن است که درمقایسه با دیگر خطوط اسپری سرد، طولانی تر است.

خلیلی نیا تاکید کرد: بی تردید از مهمترین عوامل ماندگاری خطوط ترافیکی، عدم عبور خودرو از روی آنهاست، لذا از تمامی رانندگان درخواست می شود از بین خطوط عبور کنند.