شناسهٔ خبر: 145439 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز برنامه ریزی‌ها برای اجرای طرح راهداری زمستانی در استان فارس

آغاز برنامه ریزی‌ها برای اجرای طرح راهداری زمستانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: با توجه به ورود به فصل نیمه دوم سال و آغاز نعمات آسمانی نظیر باران و برف بایستی برنامه ریزی و تمهیدات لازم توسط روسای ادارات شهرستان‌ها جهت اقدام به موقع در بحران ها و عملیات راهداری زمستانی انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی (فارس)، جلسه شورای اداری با حضور علیرضا راستیار مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، معاونان و روسای ادارات ستادی و شهرستان‌های این اداره کل امروز، ۲۷ شهریور ماه برگزار شد.

موضوعات این نشست آمادگی برای اجرای عملیات راهداری زمستانی و برنامه‌ریزی برای تردد ایمن و روان در  زمان بارش‌ها بود.

راستیار در این جلسه با اشاره به درپیش رو بودن فصل پاییز و آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای طرح راهداری زمستانی، گفت: با توجه به ورود به فصل نیمه‌دوم سال و آغاز نعمات آسمانی نظیر باران و برف بایستی برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم توسط روسای ادارات شهرستان‌ها جهت اقدام به موقع در بحران‌ها و عملیات راهداری زمستانی انجام شود.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه ۵۲ راهدارخانه در سطح استان مشغول به خدمت‌رسانی هستند، تصریح کرد: باید اقدامات در بارش‌ها به گونه‌ای باشد تا در سریع‌ترین زمان انسداد محورهای استان رفع شود و از اکنون تجهیزات، ماشین‌آلات و دیگر ابزارهای مورد نیاز بررسی شود.

وی در پایان سخنان خود افزود: گشت‌های راهداری منظم در محورها می‌تواند در عملیات راهداری زمستانه علی‌الخصوص در فصل زمستان باشد.

اورهال و تعمیر ماشین‌آلات، تامین شن و نمک، تجهیز راهدارخانه‌ها و. از دیگر موضوعات مهمی بود که مدیرکل راهداری فارس بر آن تاکید داشت.