شناسهٔ خبر: 145452 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

تعطیلی بیش از ۳۶۰ بنگاه معاملات املاک متخلف در خوزستان

جامع دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات و معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از بسته شدن ۳۶۳ بنگاه معاملات املاک متخلف در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، محمد جامع گفت: از تیرماه سال جاری و همزمان با فصل جابه‌جایی مستأجران، در استان خوزستان گشت‌های مشترک نظارت بر مشاورین املاک با محوریت اداره کل راه و شهرسازی استان تشدید شده است.

وی گفت: تاکنون تعداد بیش از ۲ هزار و ۲۵۶ بازرسی از مشاوران املاک در قالب گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی، اتحادیه املاک، پلیس اماکن با همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف انجام شده است و در این گشت‌ها تعداد ۳۶۳ مشاور املاک متخلف شناسایی و بسته شدند.

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: ۱۷۹ مشاور املاک نیز در این دوره از گشت زنی و سرکشی ها اخطاریه دریافت کرده اند.

دبیر ستاد کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خوزستان، عمده تخلفات انجام شده توسط مشاورین املاک را درج نکردن نرخنامه، ارائه نشدن صورت حساب دقیق به مشتری، گران فروشی در معاملات، نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن سایر ضوابط و مقررات مربوطه در حوزه مسکن و معاملات نظام صنفی اعلام کرد.