شناسهٔ خبر: 145471 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۶۳هزار مسافر در ایام اربعین از آذربایجان شرقی به مهران و بالعکس جابه‌جا شدند

تقدیر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در مراسمی که برای تجلیل از خادمین جابجایی زائرین اربعین بود؛ گفت: نزدیک به ۶۳ هزار نفر مسافر در ایام اربعین از طریق وسایل حمل و نقل عمومی آذربایجان شرقی به مرز مهران و بالعکس جابجا شدند.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی اورجعلی علیزاده؛ مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان  در جلسه تجلیل از خادمان طرح های جابجایی زائران اربعین حسینی و حرم رضوی گفت: در جریان اعزام زائران به مرز مهران، در قالب  یک هزار و ۴۸۵ سفر، ۳۰ هزار و ۵۰۲ نفر زائر به مرز مهران حمل شد.

وی افزود: در موج بازگشت نیز در قالب ۹۹۰ سفر، ۳۱ هزار و ۶۸۰ زائر با ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان شرقی از مرز مهران به استان جابجا شدند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برگزاری پرشور مراسم دهه آخر صفر در مشهد مقدس، افزود: هشت هزار و ۴۸۶ نفر زائر به شهر مقدس مشهد اعزام کرده و ۵ هزار و ۵۹۶ نفر نیز از مبدا مشهد به استان بازگرداندیم.

رزمی جانشین ستاد اربعین آذربایجان شرقی هم در این جلسه با اشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی و دهه آخر صفر به بهترین نحو گفت: بار اصلی طرح های مذکور بر دوش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و زحمات کارکنان این مجموعه و رانندگان، مالکان، شرکت ها و انجمن های ذی ربط در این حوزه شایسته تجلیل است.

وی همچنین از برنامه ریزی برای نوسازی دو هزار دستگاه اتوبوس در سطح کشور خبر داد و افزود: این برنامه در سال ۱۴۰۳ اجرا خواهد و تاثیر زیادی در جوان شدن عمر ناوگان حمل و نقل عمومی خواهد داشت.

گفتنی است طرح جابجایی زائران اربعین حسینی از تاریخ ۲۷ مرداد لغایت ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ اجرا شد.