شناسهٔ خبر: 145488 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تقدیر معاون استاندار خراسان جنوبی از عملکرد اداره کل راهداری استان

کمبسبون ایمنی راه های خراسان جنوبی.jpg معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در نهمین کمیسیون ایمنی راه های استان از عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در راستای جابه‌جایی زائران اربعین و ایام پایانی صفر تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی در خراسان جنوبی، نهمین جلسه کمیسیون ایمنی استان برگزار شد و اسداله جلال‌زاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی در این جلسه با توجه به ایام پایانی ماه شهریور و سفرهای تابستانی به تشریح اقدامات و دستور کار جلسه پرداخت.

وی در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد اداره کل از همکاری پلیس راه و انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان در تعامل و همکاری با این اداره کل جهت جابجایی زائران تشکر کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: در این ایام گشت‌های راهداری در سطح محورهای مواصلاتی مستقر و همچنین نظارت مستمر بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی انجام می‌شود

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان در ادامه در خصوص رفع نقاط حادثه‌خیز استان تصریح کرد: با همکاری پلیس راه، آشکارسازی نقاط پرحادثه در استان انجام و گشت‌های محسوس و نامحسوس مشترک پلیس و راهداری نیز در محورهای استان فعال هستند.

وی ادامه داد: با توجه به نقش و تاثیر دو عامل خواب آلودگی و سرعت غیرمجاز در تصادفات جاده‌ای از رانندگان خواهشمندیم استراحت کافی در بین راه داشته و بعد به مسیر خود ادامه دهند.

جابجایی زائران و وسایل موکب‌های خراسان جنوبی به مراسم اربعین بدون کمترین مشکل صورت گرفت

علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: همچون سال‌های گذشته، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در امر جابجایی زائران اربعین حسینی و پایانی ماه صفر بهترین عملکرد را ارائه و بدون هیچ مشکل جابجایی زائران شکل گرفت.

وی افزود: مدیریت و برنامه‌ریزی درست این اداره کل در اعزام این برنامه‌های فشرده جای قدردانی و تشکر دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد : همچنین اعزام وسایل موکب‌های استان از طریق ناوگان باری به مراسم اربعین حسینی (ع) نیز به بهترین نحو صورت گرفت.

عباس‌زاده ادامه در خصوص بحث افزایش ایمنی جاده‌های استان تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اصلی جهت ایمنی بیشتر، بر روی رفع نقاط حادثه‌خیز باشد که با ایمن‌سازی و رفع آن می‌توان نقش موثری در کاهش تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ارتقاء فرهنگ ترافیک رانندگان موثرترین راه کاهش تلفات جاده‌ای است، اضافه کرد: در این زمینه دستگاه‌های عضو کمیسیون باید همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم بهترین عملکرد را ارائه دهیم.

عباس‌زاده یادآور شد: یکی از مهمترین برنامه‌ها در استان اتمام باندهای دوم جهت افزایش ایمنی و ارتقا سطح خدمات است و در این راستا نیز وزارت راه‌وشهرسازی نیز اهتمام ویژه دارد.