شناسهٔ خبر: 145509 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

موافقت با احداث منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو در کارگروه امور زیربنایی آذربایجان غربی

دکتر حمزه لو معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: طرح احداث منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو در یک هزار و ۱۹ هکتار زمین پیشنهادی در هفتمین کارگروه امور زیربنایی استان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی (آذربایجان غربی)،  رسول عطایی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه‌وشهرسازی آذربایجان غربی، در جلسه کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با تصویب طرح احداث منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو در یک هزار و ۱۹ هکتار زمین، احداث بنا و تاسیسات این طرح در اراضی تعیین شده اجرایی می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه‌وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: همچنین دو طرح تولیدی - صنعتی در شهرهای ارومیه و ربط در جلسه کارگروه امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست استان بررسی و با نظر اعضا مورد موافقت قرار گرفت.

عطایی تاکید کرد: طرح بررسی روستاهای در معرض خطر استان از دیگر موارد مطرح‌شده در این جلسه بود که پس از بررسی اعضا و اتخاذ تصمیم در خصوص ۱۳ روستای مورد نظر در معرض خطر سنجیده شد و طرح مورد موافقت اعضای حاضر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: طرح بازنگری طرح هادی روستای بند ارومیه، آخرین طرح مطرح‌شده در هفتمین کارگروه امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست استان بود که با نظر اعضا مورد موافقت قرار گرفت.

وی بیان کرد: در مجموع پنج طرح در هفتمین کارگروه امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست استان با پیشنهاد جهاد کشاورزی استان، شهرداری مربوطه، بنیاد مسکن استان و اداره کل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی بررسی و تصمیمات لازم در خصوص طرح‌های مطرح‌شده اتخاذ شد.