شناسهٔ خبر: 145521 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۵ ماهه سال جاری رخ داد؛

افزایش ۱۶۷ درصدی بارگیری ناوگان از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه

کرمی مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: طی ۵ ماهه سال‌جاری بارگیری ناوگان حمل و نقل کالا از پایانه های مرزی استان به اقصی نقاط کشور، ۱۶۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اظهار کرد: طی ۵ ماهه سال‌جاری، ۲۵ هزار خودرو ناوگان حمل و نقل کالا از پایانه های مرزی استان کرمانشاه به سمت کشور بارگیری کرده اند و شاهد افزایش ۱۶۷ درصدی در حمل و نقل کالا هستیم.

وی درباره تناژ کالای حمل و نقل شده از پایانه های مرزی استان کرمانشاه گفت: طی ۵ ماهه سال‌جاری بیش از ۶۲۵ هزار تن کالا از پایانه های مرزی به اقصی نقاط کشور بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

کرمی عنوان کرد: ترانزیت ورودی و خروجی از پایانه های مرزی استان کرمانشاه با خروجی ۲ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل کالا با تناژ بیش از ۲۷ هزار تن و ترانزیت ورودی با ۳۲ هزار و ۱۵۳ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری با تناژ ۸۸۵ هزار و ۴۰۰ تن است.

وی افزود: تناژ کالای حمل شده از پایانه های مرزی استان کرمانشاه بدین شرح است: پرویزخان ۷۸۲ هزار تن، خسروی ۶۷۵ هزار تن، سومار ۵۱۶ هزار تن، شیخ‌صله ۲۱۴ هزار تن و شوشمی ۱۲۲ هزار تن است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در پایان افزود: پایانه های مرزی کرمانشاه به لحاظ تجاری و مسافری یکی از گلوگاه‌های تقویت امور اقتصادی و اشتغال استان است این پایانه های مرزی می توانند نقش مهمی در ارتقاء و توانمندی بیشتر فضای کسب و کار، اشتغال زایی و رونق کارآفرینی در استان کرمانشاه ایفا کنند.