شناسهٔ خبر: 145531 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

بهره‌برداری از متروی پرند در دو هفته آینده با حضور رییس‌جمهور/احداث ۴ شهر جدید وارد فاز عملیاتی شد

مسکن مهر پردیس بهره‌برداری از متروی پرند طی دو هفته آینده با حضور رییس‌جمهوری، عملیاتی شدن احداث ۴ شهر جدید، تکمیل و تحویل بیمارستان ۱۳۰ تختی خمین و تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر پردیس با کمک منابع صندوق ملی مسکن، بخشی از مهمترین اخبار مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

متروی پرند دو هفته آینده با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی با اعلام خبر تکمیل و واگذاری ۴ هزار مسکن مهر باقی مانده از ۱۲ سال گذشته و هفت مدرسه در پرند طی دو هفته آینده و بهره‌برداری از متروی پرند با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: با وجود، کمبود منابع، عزم خود را جزم کرده‌ایم که سایر واحدهای باقی مانده را تکمیل و تحویل دهیم.

احداث ۴ شهر جدید وارد فاز عملیاتی شد

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: ایجاد شهرهای جدید مهرگان، گلمان، تابناک و چاه‌مبارک در مرحله ثبت شرکت قرار دارد و وارد فاز عملیاتی شده است.

۱۷۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن شهرهای جدید در مراحل اجرایی قرار گرفت

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام اینکه ۱۷۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن شهرهای جدید در مراحل اجرایی قرار گرفته است، گفت: بخشی از تعهد شرکت عمران شهرهای جدید برای تولید مسکن در شهرک‌های جدیدالاحداث عملیاتی می‌شود.

بیمارستان ۱۳۰ تختی خمین تکمیل و تحویل بهره‌بردار شد

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از تکمیل بیمارستان خمین به عنوان یکی از بیمارستان‌های مصوبه سفر رییس‌جمهوری در سال جاری و تحویل آن به بهره‌بردار خبر داد.

آغاز ساخت بیمارستان رازی تهران با ۴۵۰ تخت بیمارستانی

ساخت بیمارستان رازی تهران با ۴۵۰ تخت بیمارستانی با انتخاب پیمانکار و با هزینه ۳۱۸میلیاردتومان آغاز شد.

رشد ۱۴۰ درصدی نوسازی بافت‌های فرسوده در ۱۳۲ شهر

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از رشد نوسازی بافت‌های فرسوده ۱۳۲ شهر به میزان ۱۴۰ درصد خبر داد و گفت: در سه ماهه اول پارسال، پروانه نوسازی ۱۱ هزار و ۵۸۵ واحد در بافت فرسوده صادر شد و امسال این رقم به ۱۶ هزار و ۳۴۲ واحد رسید.

بیش از ۴۰۰ هکتار اراضی برای تولید مسکن به ۳ شهر افزوده می‌شود

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ضمن اعلام تصویب طرح جامع شهر مبارکه،‌ ضوابط بلندمرتبه‌سازی در سمنان از موافقت شورا با الحاق در مجموع بیش از ۴۰۰ هکتار اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهرهای رفسنجان، سیرجان و آران و بیدگل خبر داد.

واحدهای باقیمانده مسکن مهر پردیس با کمک منابع صندوق ملی مسکن تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اعلام تکمیل ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس از تلاش برای تکمیل بیش از ۱۹ هزار واحد باقیمانده آن شهر با کمک منابع صندوق ملی مسکن و منابع داخلی شرکت طی امسال و سال آینده خبر داد.

تسهیل‌گری حداکثری در سیاستگذاری‌ها برای تسریع در طرح نهضت ملی مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: از آغاز روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن اهتمام سازمان بر تامین اراضی بود اما امسال تمرکز را بر آماده‌سازی زمین‌ها می‌گذاریم تا به متقاضیان در این حوزه کمک کنیم.

تراکم‌ ساخت در نهضت ملی مسکن بر اساس اقلیم و فرهنگ منطقه تعیین می‌شود

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه عمده وظایف در بحث تامین زمین انجام شده است، گفت: تراکم‌ها در ساخت‌ساز واحدها در نهضت ملی مسکن باید بر اساس اقلیم و فرهنگ منطقه تعیین شود.

بالغ بر ۲۹۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها عملیاتی شد

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرایی شدن بیش از ۲۹۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاهای کشور خبر داد.

پرداخت ۷۵۰ میلیون تومان برای ساخت یک واحد مسکونی در کلانشهرها به سازندگان حرفه‌ای

مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت تسهیلات ساخت به سازندگان حرفه‌ای در تهران، مراکز استان‌ها و سایر شهرها به ازای هر واحد تا سقف ۷۵۰، ۶۵۰ و ۶۰۰ میلیون تومان خبر داد.