شناسهٔ خبر: 145541 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛

توسعه ناوگان هوایی، ریلی و جاده ای تا سال آینده

وزیر وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران از توسعه ناوگان هوایی، ریلی و جاده‌ای تا سال آینده از طریق وارادت از سایر کشورها و استقبال از تولیدات داخلی به‌خصوص در بخش ریلی خبر داد و گفت: توسعه ناوگان جزء اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی پس از جلسه هیئت دولت، در جمع خبرنگاران در خصوص ساماندهی بلیت هواپیما به ممنوعیت فروش بلیت چارتری اشاره و اظهار کرد: اقدامات متمرکزی در این خصوص صورت گرفته است که در ایام اربعین نیز فروش بلیت از سوی خود شرکت‌های هواپیمایی را شاهد بودیم.

بذرپاش افزود: انحراف از قیمت‌های مصوب حداقلی بوده و از سکوها یا پلتفرم‌های مجازی نیز خواسته شد که این اقدام را انجام دهند که در این راستا مرکز ملی فضای مجازی، همکاران وزارت صمت و همکاران سازمان هواپیمایی کشوری جلسات متعددی با سکوهای مجازی عرضه کننده بلیت برگزار کردند اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.

وی ادامه داد: عرضه و تقاضا در ناوگان هوایی هم‌خوانی ندارد، بنابراین در کنار ساماندهی اوضاع موجود در بخش بلیت، افزایش کیفیت خدمات فرودگاهی، انضباط بخشی به شرکت‌های هواپیمایی و سایر مقررات انتظام بخش به حوزه هوایی مد نظر است و  توسعه ناوگان هوایی جزء اولویت‌ها قرار دارد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی صنعت حمل ونقل هوایی کشور از تحریم‌ها رنج می‌برد، با همه این اوصاف خبرهای خوبی از تعداد هواپیماهایی که به شبکه حمل و نقل هوایی اضافه می‌شوند و خریدهای جدید در راه است.

وی اظهار کرد: توافقات خوبی با برخی کشورها داشته ایم اما اعلام نمی‌شود، به این دلیل که آن کشورها دچار آسیب ناشی از تحریم نشوند و این اقدام متوقف نشود؛ اما توسعه ناوگان هوایی کشور یکی از ضرورت‌های اصلی امروز است.

بذرپاش اضافه کرد: نه فقط ناوگان هوایی که توسعه ناوگان ریلی نیز در دستور کار است و هرکجا که شرکت‌های داخلی بتوانند لکوموتیو، واگن‌های باری و مسافری تولید داشته باشند متقاضی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان خرید و تأمین ملزومات حوزه ریلی  از کشورهای خارجی ظرف چندماه آینده، گفت:  امسال با وجود محدودیت‌های موجود، در ایام اربعین مدیریت خوبی در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس‌ها انجام شد.

وی اعلام کرد: یکی از دستورکارهایی که برای سازمان راهداری تعریف شده است افزایش ناوگان اتوبوسی کشور برای سال آینده  است که به سطحی از استاندارد برسیم.

بذپاش با تأکید بر توسعه ناوگان هوایی، ریلی و جاده ای ابراز امیدواری کرد: ان شاءلله ظرف یکسال آینده عدد قابل توجهی به ناوگان اضافه می‌کنیم.