شناسهٔ خبر: 145572 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

توسعه ناوگان جاده‌ای تا سال آینده/آزادراه شیراز-اصفهان با حضور رییس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد

تردد توسعه ناوگان جاده ای تا سال آینده، بهره‌برداری از آزادراه شیراز-اصفهان با حضور رییس‌جمهور و اعلام رشد ۲۳ درصدی زائران مشهد الرضا در استفاده از ناوگان عمومی جاده‌ای، بخشی از مهمترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

روکش آسفالت یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های خراسان رضوی اقدام بزرگی است

رئیس جمهور اظهار کرد: یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت جاده‌های خراسان رضوی در مدت زمان حدود یک‌سال اقدام بزرگی است و جای تشکر دارد.

وی تلاش حوزه عمرانی استان و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را در این زمینه ارزشمند خواند و گفت: هدف گذاری شده  تا ۳ هزار کیلومتر از محورهای استان روکش آسفالت و لکه گیری شود تا میانگین کیفیت راه‌های خراسان رضوی رشد قابل توجهی داشته باشد.

آزادراه شیراز-اصفهان با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر راه‌وشهرسازی گفت: آزادراه ۲۳۰ کیلومتری شیراز-اصفهان در مهرماه سال جاری با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

توسعه ناوگان جاده ای تا سال آینده

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران از توسعه ناوگان هوایی، ریلی و جاده‌ای تا سال آینده از طریق وارادت از سایر کشورها و استقبال از تولیدات داخلی به‌خصوص در بخش ریلی خبر داد و گفت: توسعه ناوگان جزء اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

رشد ۲۳ درصدی زائران مشهد الرضا در استفاده از ناوگان عمومی جاده‌ای

وزیر راه و شهرسازی از رشد ۷ درصدی پروازها و افزایش ۱۲ درصدی تعداد مسافران هوایی مشهد در ایام پایانی ماه صفر خبر داد و گفت: تعداد مسافران جابه‌جا شده با ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بیش از ۲۳ درصد افزایش یافت.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام آمار جابه‌جایی زائران در مسیر رفت گفت : ۲۳۰ هزار و ۹۶۶ زائر توسط ۱۱ هزار و ۴۵۸ سفر ناوگان عمومی جاده‌ای از مبادی مختلف به مقصد شهر مقدس مشهد جابه‌جا شده اند که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۳.۹ درصد در تعداد زائر و ۱۱.۴ درصد در تعداد سفر ناوگان افزایش داشته است.

وی سهم سفرهای درون استانی از سفرهای انجام شده را ۴۲ درصد و سهم برون استانی را ۵۸ درصد اعلام کرد و گفت: سهم مسافران جابه‌جا شده در مسیرهای درون استانی ۳۰ درصد و برون استانی ۷۰ درصد ثبت شده است.

حمل‌ونقل ترکیبی بستر توسعه اقتصادی در برنامه هفتم توسعه کشور

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، حمل‌ونقل ترکیبی یا چندوجهی را به عنوان بستر لازم برای توسعه اقتصادی کشور مطرح کرد.

استقرار ۱۷۵۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای برای بازگشت مسافران از مشهد

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام جابه‌جایی ۱۹۰ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از مشهد به سایر شهرها از استقرار یکهزار و ۷۵۰ دستگاه ناوگان برای بازگشت مسافران از مشهد خبر داد.

انجام نزدیک به ۶ هزار سفر توسط تاکسی‌های اینترنتی برای زیارت حرم رضوی

تعداد سفرهای رفت و برگشت به و از مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر تا پایان روز ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۲، توسط تاکسی های اینترنتی به ۵ هزار و ۹۵۹ سفر رسید.

تقدیر استاندار خراسان رضوی از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در ایام پایانی ماه صفر

استاندار خراسان رضوی طی پیامی از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های حمل و نقل ریلی، هوایی، جاده ای و کسب رضایت زائرین بارگاه منور رضوی در ایام پایانی ماه صفر تقدیر و تشکر کرد.

ارزیابی‌ مطلوب از خدمات وزارت راه و شهرسازی در سفرهای اربعین و پایان ماه صفر

نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی ضمن مطلوب ارزیابی‌کردن خدمات دولت و وزارت راه برای سفرهای اربعین حسینی و سفرهای زیارتی ایام پایانی ماه صفر، گفت: کمبود و فرسودگی ناوگان هوایی و ریلی در تعامل مجلس و دولت جبران می‌شود.