شناسهٔ خبر: 14559 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نشست مشترک علمی صنعتی میان بندر خرمشهر و دانشگاه شهید چمران

نشست مشترک معاون طرح و توسعه بندر خرمشهر از برگزاری نشست مشترک علمی صنعتی میان این اداره کل و دانشگاه شهید چمران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، سعید پویان راد گفت: در این نشست که در پی هماهنگی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی میان این اداره کل و دانشگاه شهید چمران برگزار شد، معاونان و کارشناسان دو حوزه فنی و مهندسی و طرح توسعه به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

وی هدف از برگزاری این جلسه را ارتباط با مراکز علمی پژوهشی، بسترسازی جهت ارتباط مستمر دانشگاه و صنعت در خصوص آگاه‌سازی متخصصان دانشگاهی نسبت به نیازهای مطالعاتی تخصصی بندر خرمشهر عنوان کرد.

معاون طرح و توسعه بندر خرمشهر در ادامه افزود: کارشناسان معاونت فنی، نیازهای مطالعاتی بندر خرمشهر را در حوزه فنی و مهندسی به طور فشرده حول محورهایی از قبیل بهره‌برداری بهینه از آبراه اروند و ساماندهی پیش نیازهای مطالعاتی، چالش‌های تصفیه  آب و فاضلاب و آبیاری فضای سبز بندر خرمشهر و مطالعات مقدماتی در خصوص بهره‌برداری از اراضی ۷۶۵ هکتاری پشتیبانی ارائه کردند.

پویان راد گفت: در پایان این جلسه از سوی دو طرف ابراز امیدواری شد که با گسترش تعاملات و تقویت همکاری‌ها، جریان ارتباطات علمی پژوهشی بندر خرمشهر و دانشگاه شهید چمران در راستای نیل به اهدف توسعه ملی و منطقه ای، به طور روز افزون کاربردی و پربارتر شود.

نظر شما