شناسهٔ خبر: 145637 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر املاک و تجهیز منابع مالی، فنی و اقتصادی شرکت بازآفرینی شهری ایران:

سازندگان و سرمایه‌گذارن‌ کرمانشاهی از فرصت نوسازی در محلات فرسوده استفاده کنند

امیرحسین ثروت‌جو مدیرکل دفتر املاک و تجهیز منابع مالی، فنی و اقتصادی شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: به کارگیری بسته‌های تشویقی ۱۹بندی‌ توسط سازندگان و توسعه‌گران در محلات فرسوده شهری علاوه بر افزایش کیفیت زندگی ساکنان می‌تواند سبب ساز ارتقای خدمات زیربنایی و روبنایی در این مناطق شود.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر حسین ثروتجو مدیرکل دفتر املاک و تجهیز منابع مالی، فنی و اقتصادی شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به این‌که بسته تشویقی ۱۹بندی می‌تواند عامل انگیزشی و ترغیب برای مالکان بناهای فرسوده و سازندگان و توسعه‌گران به شمار آید، گفت: کاهش زمان صدور پروانه ساخت، یکی از عواملی است که انگیزه و رغبت سرمایه‌گذاران و سازندگان در مناطق ناکارآمد شهری را افزایش می‌دهد.

مدیرکل دفتر املاک و تجهیز منابع مالی، فنی و اقتصادی شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره ‌به این‌که در بخش تسهیلات مالی، مشوق‌های خوبی در محلات فرسوده‌ شهری برای سازندگان‌ و سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: شهروندان ساکن در محلات فرسوده شهرکرمانشاه می‌توانند از خط تسهیلات بخش خود مالکی نهضت ملی مسکن برای هر واحد ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان با مراجعه و ثبت‌ نام در سامانه تسهیلات بازآفرینی شهری به آدرس« facility.udrc.ir » استفاده کنند.

به گفته ثروتجو کمک ودیعه مسکن در شهر کرمانشاه ۱۲۰ میلیون تومان و سایر شهرهای استان۹۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات قرض الحسنه ۳۶ ماه با نرخ سود ۴ درصد پرداخت می‌شود.

وی با بیان این که انشعابات آب، برق وگاز در زمان ساخت و ساز مسکن در بافت‌های فرسوده  محفوظ است، اظهارکرد: انشعابات اضافی نیز در خارج از نوبت و در اسرع وقت توسط ادارات مرتبط خدمات‌رسان واگذار می‌شود.

این مسوول در شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: بر اساس این مصوبه تشویقی به سازندگان، سرمایه‌گذاران و توسعه‌گران ‌در شرایطی اجازه می‌دهد دو طبقه تشویقی مازاد بر طرح تفصیلی مصوب بسازند یا اجازه می‌دهد طبقه همکف را به واحد تجاری تبدیل کنند یا تراس و بالکن به عنوان تراکم محاسبه نشود و در مواردی سازندگان اجازه داشته باشند، بخشی از پارکینگ را تامین نکنند.

ثروتجو تاکید کرد: استفاده از بسته تشویقی ۱۹بندی ضمن ایجاد انگیزه و رغبت حضور سازندگان و ‌توسعه‌گران در محلات فرسوده شهری‌، برای آنان صرفه اقتصادی نیز به همراه دارد .

او عنوان‌کرد:‌ شهرداری کرمانشاه‌ در اجرای بسته تشویقی در محلات فرسوده اهتمام و توجه جدی دارد، به همین دلیل از سازندگان و سرمایه‌گذاران‌ انتظار می‌رود تا از این فرصت بینظیر و ظرفیت ایجاد شده، استفاده کنند.

مدیرکل دفتر املاک و تجهیز منابع مالی، فنی و اقتصادی شرکت بازآفرینی شهری ایران به طرح کلید به کلید در بافت‌های‌ فرسوده شهری (موضوع بند ث تبصره ۱۱قانون بودجه سال ۱۴۰۲) اشاره کرد و گفت: مالکان در محلات فرسوده در صورت واگذاری ملک خود به دولت می‌توانند زمین یا واحد نوسازی شده با ۴۰ درصد تخفیف دریافت کنند.